Diferents estudis publicats al llarg del 2022, com l’elaborat per la Football Benchmark Social Media Anaytics Platform, indiquen que LaLiga, presidida per Javier Tebas suma un total de 167 milions de seguidors a totes les xarxes socials en què està present, mostrant que és un campionat competitiu no només dins del camp, sinó també fora del camp.

Una xifra que la situa com la competició futbolística domèstica més seguida a tot el planeta, per davant de campionats com la Premier, que arriba als 166 milions de seguidors, i superant també, però a més distància, la Bundesliga (36 milions) o la Sèrie A italiana (25 milions). A més, les dades d’aquests estudis també destaquen el poder de LaLiga en una de les xarxes més populars del moment entre el públic jove, TikTok, aconseguint enganxar més de 13 milions de fans.

Un camí de lideratge que ja va començar el 2021, quan un informe de KPMG atorgava a LaLiga la primera posició amb 140,6 milions de seguidors davant dels 140 de la Premier League i que la pujaven al primer lloc com la competició de referència de l’esport rei a les xarxes socials.

ELS CLUBS TAMBÉ CREIXEN

En els últims mesos, un altre informe, el publicat per Blinkfire Analytics, constata que, durant la temporada passada, els 20 clubs de LaLiga Santander han augmentat el seu abast en xarxes, aconseguint un 13% més en nombre de seguidors i un 45% més d’engagement a cadascun dels continguts publicats.

En xifres absolutes, entre juliol del 2021 i el 30 de juny del 2022, els fans que es van subscriure als perfils de Twitter, Facebook, Instagram, Sina Weibo, YouTube i TikTok dels 20 clubs de LaLiga va passar de 664 milions a 752 milions, fet que suposa un increment de 88 milions.

Per clubs, el Cadis CF ha estat el que ha experimentat l’augment més gran de seguidors a les seves xarxes durant l’última temporada amb un 69%, passant de 860.000 seguidors a les sis plataformes en què té perfils a més d’1.456.000 milions. El segueixen en nivell de creixement el Rayo Vallecano (45%), el Vila-real CF (34%), el Real Betis (30%) i l’Elx CF (29%).

Igualment, aquest informe també posa en relleu que a xarxes com TikTok, clubs com el Real Betis han obtingut un espectacular 1.762% de creixement l’últim any, sumant 667.000 nous fans al seu perfil en aquesta plataforma.

Aquest augment de la presència dels clubs en xarxes socials és fruit, en gran part, de la inversió que alguns ja estan realitzant en matèria digital i d’estratègia de comunicació i màrqueting, gràcies a la injecció de CVC a través de LaLiga Impulso, en què participen 38 clubs de l’organització. Uns fons que tenen com a objectiu modernitzar el futbol professional espanyol en àmbits com el de la digitalització, el màrqueting i les infraestructures esportives.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa