Missing 'path' query parameter

Danone ha assegurat aquest dimarts, en el marc del Dia Internacional de la Dona, que celebra la consecució d’una paritat de gènere total a la seva organització, incloent-hi tots els nivells de management i direcció. Avui, la seva plantilla a l’estat espanyol està formada per un 52% de dones, i la representació en càrrecs de responsabilitat és del 45%, i pot afirmar que no hi ha bretxa salarial.

Danone subratlla que “fa més de 15 anys que treballa en un canvi real a la seva organització, a través d’un pla d’igualtat basat en l’aposta pel talent sense gènere. Aquest pla ha actuat principalment sobre els processos de contractació, així com en l’avaluació del rendiment i potencial de la plantilla, tractant d’assegurar que tots aquests processos estiguessin tan lliures com sigui possible de biaixos. Quan aquest pla es va posar en marxa el 2007, l’empresa comptava amb un 70% d’homes a la seva plantilla. En àrees on tradicionalment la presència d’homes ha estat més gran, a Danone destaca la presència femenina: el 64% de les posicions relacionades amb la ciència i la investigació estan ocupades per dones”.

“A Danone apostem pel talent sense gènere. Fruit d’aquest compromís, hem aconseguit assolir la paritat a tots els nivells de la nostra organització. Com a empresa B Corp i amb doble propòsit, volem ser un agent de canvi i impactar de forma positiva a la societat. I per això, és imprescindible que els nostres equips i les nostres marques siguin un exemple de la diversitat que existeix al nostre entorn”, explica Sara Castro, vicepresidenta de Recursos Humans de Danone Iberia.

A banda de promoure iniciatives en l’àmbit intern, des de fa més de 4 anys Danone pertany al moviment HeForShe impulsat per les Nacions Unides, una iniciativa que busca impulsar un esforç comú en la lluita contra la desigualtat de gènere, implicant homes i dones. A més, la companyia ha estat guardonada diverses vegades pel seu treball per generar crear un ecosistema paritari, respectuós i inclusiu. “Danone ha estat reconeguda durant tres anys consecutius al TOP30 Empreses a l’estat espanyol amb millors pràctiques en Diversitat i Igualtat per Intrama. També ha aconseguit ser present a les tres últimes edicions del Gender Equality Index de Bloomberg (2019, 2020 i 2021) i va ser guardonada el 2022 als premis EJE&CON per les seves polítiques d’igualtat i diversitat”, subratlla l’empresa.

CONCILIACIÓ

Danone recorda que l’any passat es va convertir en la primera companyia a l’estatespanyol a aconseguir el segell ‘Yo No Renuncio’, que reconeix el seu compromís i labor a l’hora d’implantar mesures d’igualtat i conciliació en les polítiques internes de les diferents divisions.

“De fet, donar suport a i protegir totes les dones que decideixen ser mares és un tema prioritari per a la companyia. Per això, Danone impulsa diverses mesures com l’emplenament del salari fins al 100% durant la baixa maternal, dues setmanes addicionals de permís retribuït, ajudes escola bressol o ajudes escolars fins a la majoria d’edat dels fills, entre d’altres. Amb tot, la companyia ha aconseguit que el 100% de les empleades que han estat mares hagin tornat a la feina”, indica.

UN FUTUR MÉS IGUALITARI

Danone té l’objectiu de mantenir els nivells de paritat de gènere aconseguits i continuar avançant en aquelles àrees on hi ha possibilitat de millorar. La companyia ha posat el focus a ajudar les dones a prendre consciència dels biaixos que elles poden tenir de forma inconscient amb si mateixes a l’hora de prendre decisions i actuar en la seva carrera professional, i posar a la seva disposició mecanismes que minimitzin els efectes negatius que aquests biaixos poden provocar en la gestió de la seva carrera.

Per exemple, les dades indiquen que les dones tenen una tendència a no enviar la seva candidatura a ofertes de feina si no compleixen el 100% dels criteris sol·licitats, davant d’un 40% en el cas dels homes. Està provat que la manera com estan redactades les ofertes de treball poden ressonar o predisposar més a aplicar a un gènere que un altre. “Danone aposta per una redacció diferencial de les ofertes, usant la intel·ligència artificial per analitzar, abans de publicar qualsevol oferta, que aquesta conté un llenguatge neutre i que no generi biaixos en termes de gènere”, explica.

Així mateix, la manca de referents femenins fa que moltes dones no es projectin en posicions d’alta direcció. En aquest sentit, la companyia s’esforça per fer visible i posicionar les dones tant internament com a extern perquè serveixin d’inspiració per a les noves generacions.

Exemple d’això és la participació de Sara Castro a la 3a edició de Barcelona Woman Acceleration Week (BWAW) el pròxim 10 de març, on parlarà de com aconseguir la igualtat de gènere dins de l’empresa, i explicarà alguns casos d’èxit que s’han fet implementat a Danone per aconseguir els màxims nivells d’equitat. Organitzat pel Consorci de la Zona Franca de Barcelona i la Fundació Incyde, el BWAW és una plataforma de debat on es posen en comú iniciatives i projectes per promoure un canvi real en la igualtat de gènere en l’àmbit empresarial i fer més visible la dona dins dels diferents sectors econòmics.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa
Missing 'path' query parameter