Aragonès demana poder gestionar els aeroports des de la Generalitat

El president acusa la cúpula d'AENA d'actuar més "com a dirigents polítics que com a dirigents empresarials”

El president de la Generalitat, Pere Aragonès, ha demanat aquest divendres el “traspàs” de competències necessari per tal que sigui la Generalitat qui gestioni els aeroports que hi ha a Catalunya. Segons el cap del govern, aquesta és la veritable “finestra d’oportunitat“, i no si el govern espanyol o AENA encara donen marge per un possible acord al voltant de l’aeroport de Barcelona per tal d’invertir-hi els 1.700 milions d’euros que s’havien acordat.

En una entrevista al Matí de Catalunya Ràdio, Aragonès ha carregat contra la “centralització de l’Estat”, i ha dit que el més just seria que fossin les administracions catalanes les que tinguessin les competències sobre aquestes infraestructures. Aragonès ha criticat durament AENA, una empresa que té uns dirigents que “actuen més com a dirigents polítics que com a dirigents empresarials”. Així, ha recordat que la proposta d’aquesta empresa ha estat sempre ampliar l’aeroport de Barcelona per sobre de la Ricarda.

No obstant, ha assenyalat que tenir opinions diverses sobre aquesta qüestió no era motiu suficient com per tirar pels aires una inversió d’aquest tipus; i ha assegurat que aquest era un tema prou seriós i que no té sentit que unes declaracions o unes piulades ho enviïn tot en orris. El predient ha dit que aquestes diferències s’havien de resoldre en els propers dos anys en el Pla Director, i que s’havien d’escoltar tots els punts de vista.

Aragonès va denunciar aquest dijous que el govern espanyol estava exercint una “maniobra de pressió” amb la seva retirada sorpresa de la inversió a l’aeroport de Barcelona. En una compareixença des del Palau de la Generalitat, el cap del Govern va assegurar que des de la Moncloa i des d’AENA s’havia practicat una operació de “xantatge” incloent-los en un fals dilema que consisteix en haver de triar “entre inversió o preservació“, en referència a l’espai protegit de la Ricarda.

El president de la Generalitat va assegurar que eren l’Estat i AENA qui es negaven a invertir”, i que no havia estat culpa de la Generalitat el fet que aquest acord per a l’aeroport de Barcelona es trenqués. No obstant, no va voler donar la situació per perduda, i va donar a entendre que encara hi ha algun marge de maniobra per aconseguir que els 1.700 milions d’euros promesos per al Prat es quedin a Catalunya. Aragonès sempre ha insistit que des del Govern es confia que és possible una ampliació de la infraestructura que no afecti a la Ricarda, i que per això era bàsic “escoltar tots els punts de vista”.

Comentaris

    Ferran 10/09/2021 10:05 am
    "La Ricarda" en te la culpa.....
    Catalunya uber alles? 10/09/2021 10:12 am
    Demana? Aixó hem de fer, demanar el que es nostre, suat amb els nostres impostos?
    Vergonya de traïdors 10/09/2021 10:19 am
    Lesclau aragonés demanant.... patètic. En teoria set votava per deixar de ser esclaus.
    Joan de l'Ós 10/09/2021 10:23 am
    La lògica de pidolaire autonomista del president fa esgarrifar, per no dir coses pitjors. Davant d'un poder que fa sevir una infraestructura transcendental com l'aeroport per castigar els súbdit rebecs, com un pare que treu la pilota als nens per càstig fins que deixin de barallar-se, com és pot reaccionar amb el candor de "reclamar-ne el traspàs" ? A quin món viu ? Es innocència, incompetència o simplement presa de pel ? Fins quan aquestes reclamacions puerils ? Vergonya
    Jou 10/09/2021 10:34 am
    Cupula AENA = Merda espanyol encoberta, això ho sap tothom, que els bombin a tots, no volem més infraestructures parasitaries
    Clara 10/09/2021 10:54 am
    Demana??? Això ja és anar fluix. Exigència, dret, necessitat... Però els discursos d'aquest personatge sempre van de no mullar-se ni trepitjar ulls de poll. Així ens va!.Aviat els independentistes de debò s'organitzaran deixant de banda totes aquestes ànimes de canti esquerdat (dels que sonen en castellà).
    Ferran 10/09/2021 10:59 am
    Ja comença a cagarse a les calces. Mare de Déu quin govern tenim
    Joan 10/09/2021 11:11 am
    Pere, no estàs fart de rebre negatives de l'estat? Crec que trigarà gaire aquesta. L’única solució es aixecar la DUI, i ho saps.
      Francesc pougault 10/09/2021 12:03 pm
      ets a punt per atacar els tancs espanyols i de L'OTAN?
        Jo 10/09/2021 12:53 pm
        Els teus tancs m'els paso pel forro del ous. No tenen collons de moure ni una bala si es prenen les mesures per que aixi passi i etr recordo que d'armes n hi ha de convencionals de nuclears de quimiques i de biologiques, si vols et faig un esquema. Salut
        Doctor Strangelove 10/09/2021 3:14 pm
        El problema és que el Govern bo tenia cap pla per l,aeroport! Que són uns ganduls i galifardeus incompetents! Doc.
    Som el 90.18 % (el 1-O de 2.266498 votants, 2.044.038 vam votar SÍ a la independència) 10/09/2021 12:13 pm
    Com que la Generalitat es gestiona des de Madrid, no serviria de res que la Generalitat gestionés els aeroports. Només la independència, aixecar la suspensió de la Declaració d'Independència que va fer el nostre parlament el 27 d'octubre del 2017 permetria gestionar el territori d'acord amb els interessos dels catalans
      Para,Somos el 90,18% (1-O de 2,266498 votantes, 2.044.038 votaron SÍ a la independencia) 10/09/2021 4:10 pm
      8"
        fat boy 11/09/2021 9:59 am
        Gibrarta eppanyo, 0".
    fat boy 10/09/2021 1:05 pm
    Perque li dieu demanar si voleu dir suplicar?.
    Nenuco Aragones, cada dia més infantil 10/09/2021 6:05 pm
    Aragones, tu que demanes, almoina infantil? Que et deixin donar pinso als 4 anecs sords eela Ricatxa, vale, ho entens, nems bonic amb galtetes roses,
    omega 19/09/2021 6:17 pm
    Farem un nou aeroport a les muntanyes del Garraf. No mes saturacions .