Missing 'path' query parameter

A les 02:44h de la matinada, els treballadors del Metro i els representants de TMB s’han aixecat de la taula sense acord, i per tant, si durant el dia d’avui no es produeixen moviments significatius, demà Barcelona viurà una nova vaga de Metro, que se sumarà a la que avui fan els treballadors del Bus.

La mala maror entre empleats i empresa per la negociació del nou conveni, caducat des de l’1 de gener de 2016, es va accentuar el cap de setmana, quan l’Ajuntament de Barcelona va fer públics els salaris mitjans dels treballadors del Metro per evidenciar que estaven demanant un increment de salari, però que TMB -de caràcter públic- no podia assumir. L’equip de Colau va dir que el salari mitjà d’un empleat de TMB està entre els 28.000 i els 33.000 euros bruts anuals per una jornada completa.

Des de TMB ens remeten a les taules salarials de tots els empleats de l’empresa, que són públiques, i on també apareix el salari dels directius. “La composició salarial és complexa, perquè hi ha conceptes que sumen, com l’antiguitat, el lloc de treball, les responsabilitats, etc, però el gruix dels empleats de TMB estan inclosos en el marc retributiu de la categoria G, que inclou agents d’atenció al client, entre els quals hi ha els conductors, i també especialistes i operaris de cadascun dels àmbits de TMB“, expliquen fonts de TMB a El Món.

Aquest personal depèn directament d’un comandament i fa tasques vinculades a la producció i l’execució de les funcions bàsiques del negoci (conducció i atenció al client), el manteniment i els processos administratius. Aquesta categoria té un salari fix mitjà de 28.104 euros bruts anuals per a un treballador a jornada completa, i els complements que assoleix per conceptes com antiguitat, lloc de treball o funcions específiques es va situar el 2014 en una mitjana de 8.227 euros, és a dir, uns ingressos bruts anuals de 36.331 euros, segons les dades públiques de TMB.

“Els complements són una mitjana, el salari és fix, i a partir d’aquí, hi ha empleats que tenen més complements i d’altres menys, i els qui estan a jornada del 75%, cobren en proporció a aquest salari”, confirmen a El Món des de TMB. L’empresa assegura que és “conscient que és un bon salari, però volem tenir els millors a la nostra empresa, per això també contractem personal perquè tothom pugui fer les vacances a l’estiu, entre d’altres mesures”.

Hi ha una altra categoria laboral, H, per a personal amb funcions auxiliars de cadascun dels àmbits organitzatius de TMB, que segons l’empresa és molt minoritària al Metro, personal que “no pot conduir vehicles i que realitza tasques auxiliars sota el comandament de la resta de personal”. Aquest grup, si fa jornada completa, cobra el salari més pelat de TMB: 27. 342 euros bruts anuals, suposant que no tingui antiguitat a l’empresa. Si en té, els complements mitjans del 2014 van ser de 5.986 euros. Això vol dir que l’empleat amb la categoria més baixa de TMB, si té antiguitat, pot cobrar al voltant de 33.328 euros bruts anuals.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa
Missing 'path' query parameter