• Barcelona
  • Girona
  • Lleida
  • Tarragona
  • Tortosa
  • Mataró
  • Vic
  • Vilafranca del Penedès
  • Vilanova i la Geltrú
  • La Seu d'Urgell
  • Puigcerdà
  • Figueres
  • Gandesa
  • L'Hospitalet de Llobregat
  • Sant Carles de la Ràpita
  • Sant Cugat del Vallès
  • Terrassa
  • Sabadell
  • Granollers

Tot i la crisi global i la dificultat d’accés al finançament, Catalunya continua sent una de les regions més dinàmiques d’Europa en el sector de la biomedicina. Amb més de 1.100 empreses, organismes i centres d’R D registrats, Catalunya conforma el bioclúster més important de l’Estat i és una referència al sud d’Europa, segons corrobora l’informe Catalonia Life Sciences Report 2011.

L’estudi revela que una de cada quatre companyies estatals de biotecnologia estan ubicades en territori català i la seva facturació, en conjunt, ascendeix a 15.600 milions d’euros anuals, un 29,4% del total del conjunt de l’Estat. El sector, a més, dóna feina a 30.000 persones (22.000 en empreses privades i quasi 8.000 en centres de recerca públics), la meitat de les quals treballa en activitats d’R D. El 25% de les companyies destinen fins al 75% del seu pressupost a R D.

La Bioregió de Catalunya compta amb 480 companyies (biotecnològiques, farmacèutiques, de tecnologies mediques innovadores i serveis al sector), 80 centres de recerca, 20 parcs científics, 15 hospitals amb programes de recerca en biociències i 12 universitats. Hospitals, universitats i centres compten amb 435 grups de recerca que destaquen especialment per la feina feta en els àmbits de l’oncologia i malalties neurodegeneratives, on es concentren també les fortaleses del sector empresarial biotec català.??

Al capdavant en la creació de productes innovadors??

L’informe assenyala que la comunitat catalana se situa al capdavant pel nombre d’start-ups, així com en la creació i manufacturació de productes innovadors d’aquest sector. Catalunya també destaca sobre altres regions pel dinamisme en la creació de noves companyies de biotecnologia, amb l’impuls d’onze noves empreses només al 2010, i un increment sostingut en el número total de les mateixes del 15% anual en els dos últims anys. Aquestes companyies són les responsables del 85% de les patents a la regió, que han superat les 19.000 en l’última dècada.

L’estudi també indica que el 92% del capital d’aquestes empreses està en mans del sector privat. No obstant això, en el cas de les companyies més petites, les subvencions públiques representen més del 40% de la seva capitalització. En conjunt, doncs, aquestes són les conclusions del Catalonia Life Sciences Report 2011, presentat per Ernst&Young i Biocat durant la BIO International Convention, celebrada la setmana passada a Boston.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa