La Xarxa+ es renova i arriba trepitjant fort en format aplicació. La nova OTT de les televisions i ràdios locals s’ha presentat aquesta tarda com l’aposta clara de la Xarxa Audiovisual Local per afrontar la transformació digital en l’espai comunicatiu català. Aquest és un moment especial per a la comunicació de proximitat que suposarà un abans i un després en l’audiovisual de casa nostra.
Quins continguts oferirà aquesta nova plataforma? Parlem de més de 30 televisions locals de Catalunya, amb esdeveniments en directe i una àmplia oferta en castells, esports, tradicions i pòdcasts de ràdio de proximitat.

La posada en escena ha estat potent, amb una gran sala de pantalles gegants com a senyal de la modernitat que marcarà aquesta nova etapa. L’objectiu que es marquen des de la direcció és adequar els mitjans locals als nous hàbits de consum de la ciutadania: “Tota la comunicació local estarà a la vostra mà i podreu tenir accés al que publiquen els mitjans audiovisuals des de qualsevol punt del món a través d’una APP. Volem explicar històries del que passa en el territori, del que pensa i fa la gent. La nostra voluntat de ser és unir i impulsar una comunitat comunicativa local. Cada mitjà tindrà el seu espai, no quedaran amagats rere d’altres”.
Aquesta la venen com una plataforma gratuïta, de qualitat i molt ambiciosa que posarà a l’abast dels subscriptors tots els continguts de les televisions d’arreu del territori d’una manera fàcil i intuïtiva. Núria Marín, presidenta de la Diputació de Barcelona, ha deixat clar que volen que aquest sigui “un Netflix local” en el que les cadenes locals treballin de manera conjunta per tal de posar en valor la riquesa audiovisual del país: “No pretenem competir amb les grans plataformes, és clar, sinó aportar la informació local a la ciutadania”.

Els castells també estaran presents en els continguts de La Xarxa+
Aquesta nova Xarxa+ emetrà diades castelleres, un contingut molt demandat. En la presentació han deixat clar que volen que els membres de les colles puguin veure les diades des de casa posteriorment, una comunitat que ha tingut el seu moment de glòria quan la Colla Vella de Valls ha entrat a la sala per sorpresa per fer-hi un pilar de cinc. A partir d’aquí han començat a fer un resum de totes les tradicions que també tindran espai a la plataforma, en la que podran veure’s vídeos de les respectives festes majors d’arreu. En representació, han entrat a la sala quatre diables i també un grup de soldats romans en processó.


La tradició jugarà un paper important, però també la cultura. Una noia que va presentar la seva cançó al festival de Vic ha interpretat Hello, vampire en directe. A La Xarxa+ es podran veure concerts, espectacles, teatre i circ. Els presentadors dels Premis Butaca també han volgut saludar i recordar que continuaran disponibles. I pel que fa a l’entreteniment, han aplaudit l’Objectiu Paki, un Eufòria de la Televisió de Cardedeu que està emetent actualment la seva tercera temporada.

En aquesta plataforma local també hi haurà telenotícies amb moltíssima informació local i també esportiva. Tot un catàleg ben complet, en català i protagonitzat per ciutadans del país que podran dir la seva i aprendre de les tradicions d’altres pobles i ciutats del país.