TV3 segueix imparable. Tanca el desembre sent líder per dotzè any seguit a una distància d’1,5 punts de la segona classificada, Telecinco, i a 2,8 punts de la tercera, Antena3, que manté una pugna amb Mediaset pel lideratge a l’Estat espanyol. D’aquesta manera, TV3 bat un nou rècord i es converteix en la primera televisió que aconsegueix ser líder dotze anys seguits a Catalunya. En total, TV3 ha liderat 120 mesos del total de 144 (un 83%). Fins al mes de maig, TV3 va ser líder durant 46 mesos seguits. El juny i el juliol no va poder mantenir el liderat per la retransmissió de l’Eurocopa a Mediaset, però a l’agost ja va recuperar la primera posició.
El director de TV3, Vicent Sanchis, valora especialment com van recuperar el liderat després de l’Eurocopa. “Enlloc de cremar-nos vam decidir treballar de valent i posar-ho tot a la graella durant el setembre”, explica Sanchis, que reivindica la televisió que dirigeix per “l’enorme feinada que fem”. “La gent picoteja, va d’una televisió a l’altre i s’ha de ser molt bo per fidelitzar-los”, celebra el director, que quan va arribar va agafar la direcció de la televisió sent tercera al rànquing d’audiència.
Sanchis considera que mantenir el liderat és “clau”. “TV3 no pot perdre de cap manera el liderat perquè ha de seguir sent la referència“, resol el director.
Fins ahir dimecres, TV3 ha liderat 245 dies de l’any i en 337 de 363 dies -un 93% dels dies- el programa més vist de la jornada ha estat una de les edicions del “Telenotícies”. A més, TV3 ha liderat les dues franges de més consum del dia, el “day time”, entre les 8 del matí i les 9 del vespre, amb una quota del 14,1%; i el “prime time”, amb una quota del 15,6%.
Els programes més vistos de l’any
L’espai de TV3 més vist l’any 2021 va ser l’especial “Els resultats” de les eleccions al Parlament de Catalunya del 14 de febrer. També són al rànquing la resta d’especials dedicats a les eleccions: “Les reaccions”, “El sondeig” i “El debat”. Precisament, el 14 de febrer, TV3 va obtenir una audiència molt destacable, del 20,8%, amb més de 3 milions de persones que hi van connectar en algun moment de la jornada electoral. A banda dels espais electorals i de les transmissions esportives, els primers llocs del rànquing de l’any l’ocupen el “TN vespre”, el “TN cap de setmana migdia” i el “TN cap de setmana vespre”. I entre els espais més vistos de l’any també hi ha el “TN migdia”.
En l’àmbit de l’esport, TV3 també ha situat als primers lloc del rànquing les transmissions del partit de la Lliga de Campions Femenina entre el Chelsea i el FC Barcelona, així com l’espai que es va emetre tot seguit, i el partit Barça-Juventus del Trofeu Joan Gamper.
La més ben valorada
De la mateixa manera que ha estat líder durant dotze anys seguits, TV3 és la cadena generalista més ben valorada durant aquests anys amb un índex qualitatiu de 8.5 punts. Manté així, per quart any consecutiu, el seu rècord històric. En el rànquing de programes amb millors valoracions destaca el recital de Lluís Llach al Palau Sant Jordi, amb una puntuació de 9.1 punts; “La Marató”, amb 8.9 punts; la nit temàtica “Conflicte interior”, dedicada als conflictes emocionals dels corresponsals de guerra, amb una valoració de 8.7; la final de la Champions femenina de futbol entre el Chelsea i el FC Barcelona, amb 8.8 punts; “El foraster”, també amb 8.8 punts. I amb 8.7 punts de valoració hi ha la gala dels 15 anys del “Polònia”, “Crims”, la programació especial dedicada a Àngel Casas, totes les edicions dels “Telenotícies” i “APM? Extra”. Els segueix el “30 minuts” amb una puntuació de 8.6 punts.
Els informatius de TV3, líders d’audiència i en qualitat
L’actualitat informativa ha continuat centrant l’interès de l’audiència en un altre any marcat per la pandèmia de la covid. TV3 ha continuat sent el referent informatiu de l’audiència, que ha tornat a confiar en la cadena pública per estar informada. Aquest any, els informatius de TV3 també han estat líders d’audiència a molta distància de tots els de la competència.
Pel que fa a la qualitat, amb una valoració qualitativa de 8.6 punts, els informatius també repeteixen lideratge i fan rècord històric per quart any consecutiu.