Els divendres sempre són un dia especials pels seguidors de Com si fos ahir. Malgrat que això significa que arriba el cap de setmana, també vol dir que els protagonistes de la sèrie descansen un parell de dies abans d’una nova fornada de capítols. Els espectadors habituals ja saben que l’últim episodi de la setmana sempre introdueix un gir de guió inesperat per deixar les trames obertes o si més no, opcions per rumiar què passarà els pròxims dies. De fet, la setmana passada, l’accident del Toni petit (Oriol Cervera) va deixar els protagonistes completament devastats a l’espera de saber si podria salvar la seva vida. Uns dies després, tot i que els inconvenients mèdics no han permès una recuperació ràpida, sembla que a poc a poc tot va millorant. Ara bé, aquest divendres dia 23 de maig, la gran sorpresa arribarà per un altre cantó i promet deixar els seguidors enganxats a la pantalla.
El recompte de la llista de conquestes
Des que l’Eugeni (Oriol Vila) va posar un peu a la Barnateca, les dones de la sèrie han estat víctimes dels seus trucs i somriures llaminers. No se sap ben bé que hi veuen, però cada cop que dispara contra alguns dels personatges femenins, acostuma a trobar la resposta que vol. La Gemma (Àurea Márquez) i la Cristina (Carlota Olcina) van ser les primeres a conèixer l’Eugeni, tot i que una va ser més àgil que l’altra. La Cristina sembla realment penjada per aquest home i des de la primera setmana han començat a compartir trobades i nits a l’hotel. La seva sòcia també va mostrar-se força interessada, però aviat va posar distància sabent que la seva amiga ja tenia una aventura amb ell. A més a més, els homes com l’Eugeni no acostumen a satisfer-se a la primera i va saber interpretar que havia continuat buscant noves víctimes.

Després d’intentar embolicar-se amb la Itzíar (Mar Ulldemolins) i amb la Noe (Elena Gadel), va provar sort amb una altra treballadora de la consultoria. Per a sorpresa de tothom, la Cèlia (Sara Espígul) es va deixar portar pels encants d’aquest home, embolicant-se durant una reunió. El problema recau en el fet que el Víctor (Pep Ambròs) va esbombar la notícia i ara la dona està amb l’ai al cor perquè el seu xicot, el Quique (Biel Duran) desconeix tot el que ha passat amb el seductor.

L’Eugeni aconsegueix el premi gros després de picar molta pedra
En aquest capítol de final de setmana, la Cèlia i el Quique han passat per la Barnateca a fer un mos. La Gemma s’interessa per com avancen les reunions amb l’Eugeni, aliena a la seva infidelitat. Ella es mostra incòmoda i la seva reacció fa pensar que no té cap mena d’intenció d’explicar res més enllà d’un breu “molt bé”. Ara bé, el Quique, innocent, pregunta qui és l’Eugeni i ella, fa veure que només és un client de la consultoria que té un hotel. Els guionistes faran esclatar aquesta bomba o deixaran que la dona estigui tranquil·la?

Abans del cap de setmana, la Gemma ha d’acabar unes gestions de la Barnateca i unes factures per a l’hotel de l’Eugeni. Està molt atabalada i no sap si tindrà temps per fer-ho tot. La Cristina no pot ajudar-la i tot indica que hi haurà una trobada entre tots dos. Algú creu que només parlaran de negocis i que el seductor s’estarà amb les mans quietes? La Gemma porta la documentació a correcuita i intenta escapar de les seves urpes, però és massa tard perquè després d’insistir sense parar, acaben fent la famosa visita guiada a l’hotel.

Acaben fent un gintònic a la terrassa i entre broma i broma, l’Eugeni es declara. Amb el seu to melós de sempre, confessa que va mentir quan va dir-li a la Cristina que no se sentia atret per ella. Tot i que la sòcia de la Barnateca intenta resistir-se, acaba embolicant-se amb ell sense cap mena de problema. Ara bé, aquesta nova conquesta arribarà a la seva amiga o quedarà amagada com totes les altres? Sembla que l’Eugeni vol fer un rècord i ara per ara, no li ha sortit pas malament.

La Sílvia intenta posar distància
Aquesta no ha estat l’única trama de l’episodi de divendres. L’aventura de la Sílvia (Montse Germán) amb el Pacman, o més ben dit, el Miqui (Adrià Collado) encara està ben present. Després que els guionistes hagin fet explotar la bomba alliberant un secret que feia mesos que semblava enterrat, el problema recau en l’única persona que continua aliena a la mentida. La Neus (Mercè Martínez), la dona del Miqui, no sap que la seva cunyada va embolicar-se amb el seu marit i ara, sembla que vol convertir-se en la seva millor amiga. Fins i tot, s’ha apuntat a les classes de defensa personal del gimnàs amb ella.

La Sílvia ha intentat posar distància, evitant les trucades i queixant-se amb el Francesc (Eduard Buch) que no vol estar amb la seva germana. Ara bé, aquesta trama encara pot embolicar-se més. Després de quedar per preparar la cursa de marxa nòrdica, la Neus es queda un segon al menjador esperant que la seva cunyada es prepari. La Sílvia posa un missatge de veu l’Ivan (Roger Coma) però s’oblida que té l’altaveu del pis connectat i, per tant, tot el que sona es reprodueix a màxim volum. Però que ha dit l’Ivan perquè la Neus es posi blanca com la neu? Amb un to de broma, li diu que espera que s’ho passi molt bé amb la seva cunyada i que sobretot, recordi que ha d’estar callada fins a la tomba, que el que va passar amb el Miqui no pot sortir a la llum.

La reacció de la Neus és de xoc absolut i la Sílvia no és conscient que per un descuit el seu secret té les hores comptades. La Neus s’enfrontarà a la Sílvia o intentarà recollir més informació? Ara per ara, els espectadors tenen unes hores per rumiar totes aquestes trames tan intenses.