Ha arribat un dia molt especial per als fidels seguidors de Com si fos ahir i per a tot l’equip de la sèrie que triomfa cada migdia a TV3. La colla de l’institut Reina Sibil·la fa vuit temporades que va enganxar els espectadors a les trames més quotidianes, esbojarrades i divertides, convertint-se gairebé en una segona família. Aquest dimecres 5 de març, Com si fos ahir celebra els seus 1.500 capítols, amb un episodi que destacarà l’essència de la sèrie: la seva colla.
Els guionistes del Comsi han preparat una trobada per unir la colla més famosa de la televisió en un moment de la sèrie on els protagonistes pateixen per les misèries individuals de les seves trames i els seguidors necessiten sentir la cohesió de grup un altre cop. El Litus (Pepo Blasco) organitzarà una sortida per visitar els horts de la cooperativa, però la reunió dels protagonistes no serà gens fàcil.
La colla continua sent la protagonista de la sèrie de TV3
La màgia del Comsi està estretament vinculada als seus personatges. Vuit temporades més tard, els amics de l’institut continuen amb les seves vides. Les ruptures, les amistats, els secrets i els embolics marquen les trames d’aquesta colla tan propera que representa la diversitat de la societat catalana. Els personatges es troben immersos en els seus maldecaps individuals i sembla que les reunions del grup s’han acabat. El Litus se sent dolgut i trist després de trencar amb l’Àngela (Marina Gatell) i ha pensat que és bona idea organitzar una excursió als horts de la cooperativa on treballa. La idea en un principi sembla bona, un passeig, prendre el sol, collir un parell de bledes i coliflors i compartir les seves desventures.

El que no s’esperava és que els seus amics el deixessin penjat. S’entén que puguin tenir les agendes plenes, són adults i tenen feina i fills, però quan un amic vol preparar una reunió, el mínim que poden fer és fer-li costat. La Sílvia (Montse Germán) és l’única que ha confirmat l’assistència i per intentar convèncer-los, la Gemma (Àurea Márquez) i la Noe (Elena Gadel) proposen afegir un dinar a la sortida. Quan hi ha menjar pel mig, tothom és capaç de mobilitzar-se.
Un dinar de grup que acaba en baralla
La colla es troba en un espai de barbacoes, disposats a cuinar una mica de carn a la brasa i les verdures que han collit als horts. Alguns personatges aprofiten la trobada per intentar acostar posicions. L’Eva (Alícia González Laá) està molt enfadada amb l’Andreu (Marc Cartes) perquè s’ha posat de costat del Lluís. Fins i tot l’escridassa davant dels seus amics perquè ja no té ganes de suportar que la jutgin. D’altra banda, el Jordi (Andrés Herrera) els explica en una trucada que se n’anirà a fer la Ruta 66 amb la seva filla. Serà l’adeu definitiu d’aquest personatge?
Si els espectadors pensaven que seria un dinar tranquil, estaven molt equivocats. Els amics de l’institut es dediquen a retreure’s coses. La Marta (Sílvia Bel) discuteix amb la Gemma per culpa d’un sopar a la Barnateca, on s’acusen mútuament de robar-se clients. El Miquel (Eduard Farelo) i la Noe s’encaren perquè ell no va confiar en la seva xicota a l’hora d’escollir qui seria la nova sòcia de la consultoria. En una escena surrealista, la colla comença a llançar-se calçots i restes de menjar davant la mirada atònita del Litus, que només volia reunir-se tranquil·lament amb els seus amics.

L’episodi ha tancat aquesta batalla campal mostrant les cares més reals d’aquests amics que, 1.500 capítols més tard, ja formen part del dia a dia dels espectadors. Les baralles, les discussions, les penes i els crits també formen part de les relacions més sòlides. El secret? Ser capaços de superar les desavinences, perquè l’amistat sempre guanya.
L’Àlvar intenta manipular la Gina per rebre els diners de les arres
Una de les trames més candents que involucren una de les protagonistes de la colla és la gran estafa de l’Àlvar. Després que les cosines descobrissin la veritat de la seva identitat, han començat a preparar la seva venjança. Els guionistes han preparat un gir explosiu. L’Àlvar es presenta al pis de la Gina per exigir-li que li enviï els diners de l’edifici de Vic. Després d’obligar-la a pujar amb ell al cotxe per anar a parlar amb el suposat inversor del negoci d’avionetes, l’estafador li retreu que no confia en ella i la deixa tirada en una benzinera.

Com continuarà aquesta trama que té els espectadors enganxats a la televisió? Com era d’esperar, un episodi molt divertit i alhora surrealista que demostra perquè Com si fos ahir triomfa cada dia a la cadena catalana. Personatges reals, propers i autèntics que davant els embolics, són capaços de prendre’s les misèries amb humor.