Les dades parlen. L’humor satíric del Polònia apallissa Supervivientes en la seva emissió d’aquest dijous dia 14 de març. El concurs més salvatge de la televisió ha quedat relegat davant el programa de sàtira política de Minoria Absoluta, que en clau d’humor, exposen l’actualitat política i social amb entreteniment. En aquest últim programa, ha aconseguit un 15,1% de quota de pantalla i 293.000 espectadors de mitjana, l’opció més vista de la nit davant els dos programes en prime time de la televisió espanyola.
Què diuen les dades d’audiència?
Les dades de Kantar, l’empresa encarregada de fer el mesurament d’audiències de les emissions en lineal de les televisions de l’estat, expressen la gran victòria del programa de la cadena catalana. La segona gala de Supervivientes, que ha presenciat el cara a cara de tres exconcursants de La isla de las tentaciones s’ha quedat amb un 8,7% de quota de pantalla i 167.000 espectadors. La Revuelta tampoc ha estat capaç de superar els gags de l’equip del Polònia perquè la visita de Rozalén ha tancat la setmana amb un 10,2% de quota de pantalla.
Una setmana marcada pel caos de Rodalies
L’equip del Polònia és expert a adaptar les situacions quotidianes dels catalans i catalanes per afrontar-les en clau satírica. En el programa d’aquesta setmana, un dels gags ha estat protagonitzat pel caos de Rodalies, que ha marcat l’agenda dels usuaris amb tot un seguit d’incidències. Al ritme d’Abracadabra de Lady Gaga, s’ha viscut un autèntic número digne de Broadway en què els usuaris han demanat explicacions a Pedro Sánchez, imitat per Pep Plaza i en col·laboració amb l’exconcursant d’Eufòria, Alèxia Pascual.
Els temes d’actualitat triomfen al ‘Polònia’
Els temes d’actualitat són clau i el Polònia sap com explotar-los a través dels gags. La meteorologia s’ha colat en el programa d’aquest dijous amb la previsió del temps del Francesc Mauri, imitat pel Xavi Espinosa, explicant les precipitacions que han marcat la setmana i com ha afectat els embassaments del territori.

L’actualitat esportiva també ha protagonitzat un número del programa després de la victòria del Barça als quarts de final de la Champions i també han tractat la polèmica del partit del Reial Madrid i l’Atlètic de Madrid. Tot plegat un nou èxit per format que els converteix en líders davant els programes que s’han emès en la mateixa franja horària. El Hormiguero s’ha quedat amb un 7,3% de share i 143.000 espectadors de mitjana i El Intermedio i First Dates han arrossegat un 5,5% de quota de pantalla respectivament.