La Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA) té neguit sobre la “reputació dels seus professionals amb exposició pública” a més de les seves “marques, submarques i serveis”. Amb aquest argument, el Consell de Govern de l’entitat ha decidit adquirir un “servei d’escolta activa a les xarxes socials i mitjans online” per saber què s’hi cou, què si diu i sobretot per si afecta la reputació de la casa i dels professionals del 3Cat. El pressupost base del contracte és de 474.545 euros, i en principi, ha d’allargar-se dos anys, més dos anys d’una possible pròrroga.
Segons la memòria justificativa de la licitació, a la qual ha tingut accés El Món, aquest servei de parar l’orella a la xarxa i a la premsa digital sobre que es diu de TV3 o Catalunya Ràdio (que componen el 3Cat), s’ha de dur a terme a través de la “monitoratge de la reputació online de les marques, productes, serveis i persones relacionades amb la CCMA”. L’objectiu primordial del contracte, segons aquest document, és “detectar de forma primerenca possibles focus de crisi reputacional online“. En definitiva, es tracta d’un sistema de “rastreig”.
Així mateix, aquesta eina ha d’establir un sistema d’alertes intel·ligents, mesurar l’evolució online de les marques, productes i serveis de la CCMA”, així com la creació d’informes de seguiment en temps real de les dades, el que s’anomena, “dashboards”. En el mateix paquet, el contracte també assumiria “l’aprofundiment en el coneixement de territoris digitals potencialment afins a la CCMA per a poder obtenir informació per oferir millors continguts i un millor servei públic a la ciutadania”. En total, aquest programa de rastreig ha d’incloure un mínim de 5.000.000 de mencions i missatges anuals. La feina és “rastrejar internet amb l’única limitació que es tracti de missatges públics”.

En català i castellà
Per altra banda, el plec de prescripcions tècniques del contracte determina que “l’abast del servei d’escolta a marques, submarques, productes, i serveis, a les persones rellevants de la CCMA (directius, professionals amb exposició pública)” haurà d’estudiar “l’univers
que inclourà les referències en llengua catalana o espanyola”. Tot plegat amb un algoritme format per un diccionari de paraules claus, conceptes i agregacions per cada àmbit.
En aquest “univers” la licitació comprèn i desgrana les “plataformes on cal realitzar l’escolta activa”. Així, aquest servei contempla xarxes socials, blogs, pàgines de reviews, webs, fòrums, plataformes de vídeo, espais de comentaris, mitjans online i altres comunitats i plataformes online que tinguin o puguin adquirir rellevància en el consum digital actual i futur de la ciutadania de Catalunya. També han d’incloure tota la conversa social i mencions i entorn els perfils propis en xarxes socials i comunitats actuals i futures de la CCMA, és a dir, els comentaris que es deixen als webs o a les entrades o notícies de cada pàgina web.