Missing 'path' query parameter

TVE acaba de fer oficials els noms dels 16 aspirants que competiran per ser escollits com el representant d’Espanya a la final d’Eurovisió de 2025. Tots ells actuaran al Benidorm Fest de finals de gener després d’un procés de selecció més complicat, tenint en compte que s’havien presentat fins a un miler de candidatures i en cap de les anteriors edicions no n’hi havia hagut tantes.

En aquesta ocasió, hi ha menys noms coneguts i un protagonisme més focalitzat en les cançons en si. Les úniques aspirants conegudes? Melody, per una banda, qui va triomfar en el seu moment com a nena prodigi gràcies a l’èxit d’El baile del gorila. I, després, el duet format per Sonia y Selena que va tocar el cel amb Yo quiero bailar fa 23 anys.

Melody té sis discos publicats i ha aconseguit un munt de premis, de la mateixa manera que últimament les noves generacions la coneixen com a concursant i jurat de diversos concursos musicals. Al Benidorm Fest intentarà guanyar amb el tema Esa diva, que la portaria fins a Eurovisió després d’intentar-ho fa uns quants anys en una altra preselecció. I Sonia y Selena? La parella formada per la catalana i la de Castelló van separar els seus camins musicalment parlant, però ara tornen a ajuntar-se per intentar convèncer el públic amb la cançó Reinas.

Melody vol representar Espanya a Eurovisió - TVE
Melody vol representar Espanya a Eurovisió | TVE
Sonia y Selena tornen a la primera línia - TVE
Sonia y Selena tornen a la primera línia | TVE

Més catalans entre els participants del Benidom Fest

En aquesta quarta edició del festival, tornarem a veure cantants catalans a sobre de l’escenari. És el cas de Carla Frigo, la tiktoker de Barcelona que està guanyant cada vegada més seguidors en l’àmbit del pop urbà. Ella cantarà Bésame, un tema que descriuen com “suau, elegant i molt atrevit”.

També Lucas Bun, un altre dels escollits, és natural de la capital catalana. Curiosament, interpretarà una cançó flamenca que barreja amb un pop i r&b alternatius. Després d’haver viscut a Boston i haver treballat amb un guanyador de 14 prems Grammy, arriba al Benidorm Fest amb un tema molt personal: “S’anomena Te escribo en el cielo i la vaig fer per a la meva mare, que va morir fa un any”.

Finalment, també podem destacar la tria de Henry Semler. Ell va néixer als Estats Units, però ha estat criat a Barcelona. Conegut des del 2020 gràcies a la carrera en solitari que ha iniciat, ara mateix té sis cançons al mercat. I què proposa per anar a Eurovisió? Una cançó d’influència nord-americana i la lletra en castellà, No lo ves, en la qual fa referència a aquella parella que abans t’estimava i que ara no t’ofereix res bo.

Henry Semler, un dels participants del Benidorm Fest - Europa Press
Henry Semler, un dels participants del Benidorm Fest | Europa Press
Lucas Bun és un cantant català que actuarà al Benidorm Fest - Europa Press
Lucas Bun és un cantant català que actuarà al Benidorm Fest | Europa Press
Carla Frigo, una altra de les aspirants catalanes - Europa Press
Carla Frigo, una altra de les aspirants catalanes | Europa Press

Quins són els altres candidats a representar Espanya a Eurovisió?

Pel que fa a la resta de candidats, cal destacar el gran ventall d’estils diferents que han escollit. Hi haurà temes per a tots els gustos, aquesta edició. Per exemple, els fans de l’última edició d’Operación Triunfo podran tornar a ballar amb Maialen i el seu Mala feminista en què parla de la culpa i l’empoderament de les dones.

Per una altra banda, també hi haurà un toc internacional amb la mig espanyola i mig holandesa Celine Van Heel. La cantant tocarà el piano a La casa i s’acomiadarà d’algú en una lletra profunda i íntima. Daniela Blasco és una altra de les candidates, nascuda a Mallorca i professional premiada en el món de la dansa. Com era d’esperar, el seu objectiu serà posar el públic dempeus amb el tema més explosiu que serà Uh nana.

Canàries tindrà representant al Benidorm Fest de la mà de David Afonso. Amb una llarga trajectòria en la música, barrejarà diferents estils a Amor barato. Ara bé, el principal seran els ritmes llatins. I Inés Ramos de Teresa? La compositora de Madrid se sincerarà sobre les relacions amoroses a La pena.

Ells són els participants del Benidorm Fest - Europa Press
Ells són els participants del Benidorm Fest | Europa Press

Jesús Cabello Pozo, conegut com J K Bello, sempre s’ha centrat en el ball urbà. Ara, gràcies a VIP, intentarà fer-se un lloc en el món de la música. El mateix farà Kuve, una alacantina amb ganes de fer moure l’esquelet amb Loca por ti. Aquí, traurà pit del seu do pel pop electrònic que ha perfeccionat al llarg dels anys. I, en aquesta edició, també participarà la banda K!NGDOM. El trio madrileny aportarà un toc d’energia extra amb Me gustas tú, una cançó electrònica que asseguren que no podrem treure’ns del cap.

Claudia Gómez Galindo seguirà els passos de Blanca Paloma i també tocarà flamenc al Benidorm Fest. Coneguda amb el sobrenom de La chispa, aquesta artista ha compartit escenari amb algunes de les cantants més exitoses d’aquest estil de música. Aquí, es presenta amb Hartita de llorar. Per una altra banda, en aquesta llista també s’ha colat Roberto Comins. L’artista cantarà Raggio di sole per parlar del seu nen interior i projectar els seus somnis.

Més notícies
Notícia: El català, eliminat d’un Benidorm Fest amb xiulets i crits de ‘tongo’
Comparteix
El públic ha esclatat de ràbia en directe contra les decisions del jurat, que no volen el mateix
Notícia: Qui són els favorits de la segona semifinal del Benidorm Fest?
Comparteix
Aquesta nit actuen vuit artistes que volen representar Espanya a 'Eurovisió'
Notícia: Triomf català al Benidorm Fest: semifinal amb problemes de so i ‘tongo’
Comparteix
Sofia Coll passa a la gran final després d'una gala plena de crítiques per tot el que ha passat
Notícia: El flamenc arrasa al Benidorm Fest i envia Blanca Paloma a Eurovisió
Comparteix
La catalana Vicco, amb el tema “Nochentera”, ha quedat en tercera posició

Comparteix

Icona de pantalla completa
Missing 'path' query parameter