Els espectadors de TV3 van acomiadar-se de la colla de Com si fos ahir el passat diumenge 20 de juliol. Els amics del Reina Sibil·la han acabat la seva vuitena temporada amb un pic d’audiència en el capítol final des de la seva estrena l’any 2017. Els personatges descansaran unes setmanes abans de l’inici del nou curs el pròxim mes de setembre, que promet trames molt interessants amb el gran fitxatge de Mercè Arànega sota el paper de la Diana i una confessió que ha deixat una relació penjant d’un fil. L’atac embogit del Toni (David Vert) contra el noi que va agredir el seu fill han acabat esquitxant la seva reconciliació amb la Gemma (Àurea Márquez).

Aquesta actriu tindrà feina per a la pròxima temporada, més enllà de la sèrie diària de TV3, perquè formarà part de dues obres de teatre al Teatre Nacional de Catalunya (TNC).
Els dos nous projectes d’una actriu fundacional del ‘Comsi’
Àurea Márquez és una cara recurrent de la ficció catalana. Els espectadors l’han pogut veure en diverses produccions de la casa, com El cor de la ciutat o Poble Nou, però des de fa vuit anys defensa el paper de la Gemma, la treballadora de la consultoria, amb un caràcter ferm i contundent que aquest any ha canviat de professió per dirigir l’empresa de càtering de La Barnateca. Serà un any ple de reptes professional perquè Márquez treballarà en dues produccions del TNC.

Del 9 d’octubre al 9 de novembre actuarà a l’obra Boira, al costat de Quim Àvila, Jordi Collet, Lina Lambert i Albert Pérez. Tots cinc formen l’elenc d’una història situada en una ciutat de l’Europa de l’Est en què una dona troba que el seu vol ha estat cancel·lat per culpa de la boira. En aquest temps d’espera conviurà, llogant una habitació, amb un matrimoni ben curiós.
Tàndem d’actrius de ‘Com si fos ahir’
El final de 2025 vindrà marcat per una altra obra al TNC, aquest cop, amb un tàndem d’actrius de Com si fos ahir. Dues amigues íntimes de la sèrie de TV3 que ara es troben dalt l’escenari amb Jambo Bwana.
Una obra en què tres amigues de tota la vida –Àurea Márquez, Montse Germán i Antonia Jaume Riera– es retroben durant un cap de setmana, batallant amb la venjança d’una d’elles, que les portarà a travessar límits. En aquesta obra, que es representarà del 17 de desembre a l’11 de gener al teatre barceloní també hi participa l’actor Ousmane Tambadou.

No és el primer cop que totes dues actrius comparteixen l’escenari d’un teatre. L’any 2024, a la Sala Beckett van formar part de l’elenc de L’encant de les nenes, una obra de Manel Dueso sobre el dia a dia d’una família de classe mitjana en el transcurs de trenta anys. Tot plegat, una bona oportunitat per veure aquestes dues actrius fundacionals de la colla del Reina Sibil·la en altres projectes més enllà de la televisió.