3Cat està d’enhorabona. El grup mediàtic va crear una plataforma digital per tal d’oferir un catàleg digital amb programes d’abans i actuals, un mecanisme per enganxar a un públic més jove. Doncs bé, l’estratègia ha funcionat. Avui mateix han fet públiques les dades que demostren que la seva arribada ha agradat. De fet, vuit mesos després de la seva posada en marxa ja ha aconseguit un milió d’usuaris registrats.
Segons les estadístiques que han compartit, cada dia d’aquest mes de juny han guanyat 2.000 usuaris nous i això els permet poder dir que el 3Cat es tracta d’un nou referent audiovisual en català. Cada mes es consumeixen fins a 4 milions d’hores de continguts en català i una mitjana de 130.000 hores diàries, xifres de rècord que els permeten treure’n pit.
De fet, han superat els 20 milions de reproduccions mensuals gràcies a més de 2,7 milions de dispositius únics. El nou entorn digital de 3Cat ha quadruplicat els seus usuaris registrats des de la seva estrena el 30 d’octubre, quan s’iniciava amb gairebé 250.000 usuaris.

Quins programes triomfen més a la plataforma 3Cat?
Entre els projectes que més han agradat? Tor, Cuina com puguis, Joc de cartes, Eufòria i Com si fos ahir. Des de dins de 3Cat consideren que s’han adaptat als nous hàbits de consum i que han fet bé de crear una plataforma intuïtiva, amb una visualització dels continguts atractiva i una major usabilitat.
Una dada que els fa especial il·lusió? Que més de 67.000 usuaris registrats consumeixen els continguts de la plataforma 3Cat des de fora de l’Estat. Tot un seguit de bones notícies que els donaran ales a continuar per aquest camí. De moment, preparen novetats per ampliar el catàleg i oferir més i més contingut audiovisual de tota mena per a tota classe de teleespectador.