L’emmascara’t Aguila Roja segueix els trets clàssics de les històries dels grans herois: un justicier anònim que ajuda els més desvalguts i al mateix temps intenta venjar-se dels homes que van assassinar la seva esposa. I tot això contextualitzat al segle XVII i amanit amb una combinació d’acció, humor i amor. Una recepta que ha tingut gran èxit durant dues temporades a TVE i ara es trasllada al cinema.
Produïda per Daniel Écija, i dirigida per José Ramón Ayerra, protagonitza la pel•lícula el català David Janer, qui també ha encarnat l’heroi a la petita pantalla. Completen l’equip d’actors Javier Gutiérrez, Francis Lorenzo, Inma Cuesta, Myriam Gallego, Pepa Aniorte, José Ángel Egido, Roberto Álamo, Santiago Molero i Xavier Elorriaga. A més s’incorpora l’acord francès Stany Coppet i Martina Klein debuta com a actriu.
En aquesta història Aguila Roja haurà de salvar el regne d’Espanya d’un complot internacional. Produïda per Globomedia i Versátil Cinema, i amb la participació de TVE, la pel•lícula es començarà a rodar el 16 d’agost en diverses localitzacions de la Comunitat de Madrid (El Escorial, San Martín de Valdeiglesias, Navas del Rey, San Martín de la Vega) i de Segovia (Valsaín).
De fet el final del rodatge de la pel•lícula coincidirà amb l’estrena de la tercera temporada a la televisió, encara que TVE va dubtar si gravar-la per l’alt cost que suposa fer en plena crisi econòmica una sèrie d’època. Però sembla que David Janer serà Aguila Roja força més temps.