Una família ha denunciat a través de les xarxes socials que el seu fill autista de 15 anys, Pol, ha intentat suïcidar-se tirant-se pel balcó d’un quart pis perquè era víctima de l’assetjament escolar. Els fets van tenir lloc dilluns de la setmana a La Ràpita, a Tarragona, i el pare del menor ho ha fet públic a través d’una publicació a Facebook “per expressa voluntat” del noi, qui es troba hospitalitzat. El Pol té un grau lleu d’autisme, “suficient per tenir dificultat per relacionar-se, però és molt intel·ligent i s’adona de tot el que el rodeja”, explica el pare. Les burles i l’assetjament eren constants, fins que un dia es va preguntar “què feia aquí” i va decidir que no volia viure més i es va tirar des del balcó de casa seva. El pare afirma que “miraculosament, ha sobreviscut a una caiguda de 14 metres”, però que té “braços i cames trencades, dues costelles trencades i dues vèrtebres fracturades”. El noi vol recuperar-se per “poder explicar la seva experiència” i conscienciar sobre les tràgiques conseqüències del bullying.

“No sé per on començar, la meva dona i jo estem passant els pitjors dies de les nostres vides”. Així comença l’escrit del pare del Pol, Josep Gual Rebull, que acompanya amb una imatge del seu fill a l’hospital per poder mostrar la gravetat de la situació. Relata que l’adolescent havia deixat un text on assegurava que no volia viure “en un món on la mala gent és aplaudida i les persones sensibles, nobles i de bon cor sempre tenen les de perdre”. Gual Rebull remarca que el seu fill no pati bullying directament, “però hi ha moltes maneres de fer sentir malament a algú”. El Pol era víctima de burles i d’expressions com “aquest noi és molt estrany, mira com es mou, no es fa amb ningú”. “I així dia rere dia sol, completament sol a l’hora del pati, a la biblioteca, per no rebre burles”, detalla.

La situació extrema va portar a l’adolescent a qüestionar-se que hi feia aquí, si “ja no li quedaven moments de felicitat”. Així que va pensar que l’única solució era morir. Per sort, però, “no era el seu dia”. La recuperació “serà dura” i a la família en són conscients, però asseguren que el menor “vol posar-se bé per començar una nova vida i poder explicar la seva experiència i conscienciar altres adolescents que amb les seves actituds poden provocar aquestes situacions”.

El cas de les bessones de Sallent

El segon cas d’intent de suïcidi per assetjament escolar en menys d’una setmana. El dimarts passat, dues germanes bessones de 12 anys de Sallent van precipitar-se des d’un tercer pis. Una de les germanes va morir i l’altra continua hospitalitzada. En una carta, les noies explicaven que eren víctimes de bullying a l’escola i, aquest dissabte, l’avi de les menors ha assegurat que eren la diana de les burles pel seu accent argentí. Educació, que inicialment va descartar la hipòtesi de l’assetjament escolar, ara no descarta que aquest sigui el motiu que va portar a les bessones a tirar-se pel balcó.

Més notícies
Notícia: Investiguen el cas de les bessones de Sallent com un possible suïcidi
Comparteix
Les nenes de 12 anys van deixar dues cartes de comiat i es van enfilar a dues cadires abans de saltar, segons els Mossos
Notícia: Una nena de 12 anys morta i la seva germana bessona ferida greu a Sallent
Comparteix
Les dues s'han precipitat des del tercer pis d'un edifici al carrer Estació d'aquest municipi
Notícia: Pugen els intents de suïcidi en joves: “Només volia dormir i que tot s’acabés”
Comparteix
Des de l'inici de la pandèmia s’han registrat un 145% més de trucades de menors amb pensaments suïcides i un 180% més per autolesions
Notícia: Els ingressos per salut mental augmenten un 28,5% en els menors d’edat
Comparteix
Educació i Salut presenten una guia per a la prevenció de conductes suïcida a les escoles

Comentaris

  1. Icona del comentari de: Tal com raja a febrer 27, 2023 | 16:11
    Tal com raja febrer 27, 2023 | 16:11
    I a l'escola ningú no va notar res? No m'ho crec.
  2. Icona del comentari de: Tal com raja II a febrer 27, 2023 | 18:45
    Tal com raja II febrer 27, 2023 | 18:45
    I els psicòlegs i para-psicòlegs, i periodistes, i periodistes fantasmons q diuen q ja se savia tot, on eren????
  3. Icona del comentari de: La nova moda a febrer 27, 2023 | 20:42
    La nova moda febrer 27, 2023 | 20:42
    Ara un munt de pares disposats a veure si poden aconseguir indemnitzacions per bullying.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa