Els agents del Grup V d’Homicidis de la Policia Nacional que s’està ocupant de la investigació de l’assassinat de Borja Villacís, el germà de l’exvicealcaldessa de Madrid, Begoña Villacís, ha situat ja un tercer vehicle a l’escena del crim. Això els fa suposar que la víctima i el seu acompanyant havien quedat amb els autors dels fets en aquesta zona del districte de Fuencarral i els van parar una emboscada. Segons fonts policials consultades per Europa Press, Borja Villacís va llogar un Citröen C3 blanc per acudir a la cita amb un amic que l’acompanyava, Luis, de 43 anys, que va resultar ferit greu. S’havia de trobar amb els membres d’una família de Bargas, vells coneguts de la víctima, per resoldre unes diferències.
La víctima no sabia que la veritable intenció dels seus vells coneguts era disparar-li. Els suposats autors dels fets, una dona de 53 anys i dos familiars seus, es van presentar a la cita en un BMW X2 de color gris platejat llogat hores abans a Atocha. Un tercer cotxe blau també s’hi va presentar, però el seu paper no està tan clar i la policia continua analitzant la seva presència a la zona. El cotxe de Borja Villacís va xocar amb el BMW a l’entrada de la carretera de Fuencarral, segons mostren els cops que presenten els dos vehicles. Després del xoc, els ocupants dels dos vehicles van baixar. Del BMW que conduïa la dona en van baixar dos homes amb un subfusell d’assalt i una escopeta de caça i van començar a disparar la víctima. Va caure a la cuneta a l’instant, ja pràcticament mort.
Després, els autors de l’assassinat van disparar contra l’amic de Borja Villacís, que va tenir més sort i no va morir en l’atac. Va ser traslladat a l’Hospital Fundació Jiménez Díaz per l’ocupant del tercer cotxe blau que hi havia a la zona. Ara haurà de declarar davant dels agents per esbrinar si va tenir alguna cosa a veure amb l’emboscada.

La detenció de la dona del BMW
Pocs minuts després del tiroteig la dona que conduïa el BMW va ser detinguda. Després de disparar Borja Villacís el vehicle va sortir precipitadament de la zona i es va aturar uns quilòmetres després, en una rotonda molt propera a Mediaset. El cotxe estava abonyegat i els airbags havien explotat a conseqüència del xoc amb el Citröen. Això va cridar l’atenció dels empleats de l’oficina i d’un hotel proper, que van trucar a emergències. També els va estranyar que, segons es pot veure en vídeos difosos a xarxes socials i verificats per la policia, una dona i dos homes canviessin la matrícula del cotxe i amaguessin les plaques antigues darrere d’un mur. Un dels homes, a més, va treure una bossa plena d’armes del cotxe i les va deixar al descampat. La dona es mirava els dos homes, que portaven tot de roba negra, mentre ella duia un vestit de flors de colors molt vius.
Quan la policia va rebre l’alerta i es va acostar a la zona, la sospitosa va sentir les sirenes i va marxar sola del descampat amb el cotxe. Els seus acompanyants van sortir corrents perquè no els atrapessin. Els agents van inspeccionar el descampat i van trobar totes les proves. La dona va ser detinguda minuts després en un control a la plaça El·líptica de Madrid. Va intentar dir que l’havien segrestat i havia fugit espantada, però els policies no la van creure. Es tracta d’una dona de 52 anys amb molts antecedents i un arrest recent.