Els Mossos d’Esquadra estan investigant una agressió homòfoba que s’ha produït aquest dissabte de matinada a prop de la sala de concerts de la Mirona de Salt. Tot hauria succeït a quarts de set de la matinada. Un grup sortia d’una festa que havia organitzat l’Espai LGTBI Girona a la Mirona i mentre xerraven fora del local dos joves han començat a increpar una de les víctimes amb insults homòfobs. Els amics de la víctima els han demanat respecte i segons alguns testimonis recollits per l’ACN els dos homes han acabat agredint tres activistes LGTBI. Segons els mateixos testimonis tots dos anaven visiblement beguts.
Una de les víctimes ha estat agredida amb un cop de puny. El cop ha estat tan brutal que ha perdut el coneixement per uns segons. Els organitzadors de la festa i altres activistes han trucat als Mossos i al servei d’emergències mèdiques, que ha atès les tres víctimes i les ha traslladat a l’hospital Santa Caterina.

Les víctimes han interposat una denúncia aquesta tarda
Els Mossos han arribat a la Mirona i han parlat amb els testimonis per saber què havia passat exactament. Hores després les víctimes han formalitzat la denúncia a la comissaria i els agents continuen investigant el cas.
Els Ajuntaments de Girona i Salt donen suport a les víctimes i condemnen els fets
L’Observatori Contra l’Homofòbia ha condemnat l’agressió a través d’un comunicat a les xarxes socials al qual s’hi ha sumat l’alcalde de Girona, Lluc Salellas, que ha donat el seu suport a les víctimes. Salellas ha assegurat que no permetrà que “l’odi continuï creixent als nostres carrers”. A banda, l’Ajuntament de Salt, la localitat on han succeït els fets, també ha denunciat l’agressió i ha donat suport a les víctimes.

