La Policia Nacional ha detingut un matrimoni a Cubelles (Garraf), una persona a Huetor-Tajar (Granada) i una altra a Madrid per proselitisme i captació gihadista a xarxes socials. Els investigadors han constatat com aquestes persones, enllaçades a través de grups tancats de xarxes socials, havien patit un procés de radicalització.
La investigació va arrencar l’any 2022, quan els experts van detectar l’anomenat “Califa”, el qual era creador i administrador de diversos grups en què intentava adoctrinar joves en el credo gihadista. El “Califa” dinamitzava els seus seguidors i creava grups privats als quals convidava els radicals amb qui entaulava més confiança i en què parlaven obertament de la causa terrorista.
El seguiment d’aquests grups va permetre la identificació d’altres membres, tots ells joves, que estaven interconnectats entre si tot i que no es coneixien físicament. Dos d’ells, van estrènyer els seus llaços i van acabar contraient matrimoni, comptant amb l’autorització del líder del grup i començant a conviure al mateix domicili.

“Vessar sang” per restaurar el Califat
Aquesta relació va suposar un punt d’inflexió en la investigació, ja que els investigadors van detectar que tots dos havien augmentat exponencialment el seu nivell de radicalització i havien gravat vídeos on reclamaven “vessar sang per recuperar Al-Andalus i restaurar el Califat”.
L’operatiu, que s’ha desenvolupat de forma conjunta entre la Comissaria General d’Informació i les brigades provincials de Granada, Barcelona i Madrid, ha estat coordinada per la Fiscalia de l’Audiència Nacional i dirigida pel jutjat central d’instrucció número 5, amb el suport d’Europol. Se’ls atribueixen els delictes d’autoadoctrinament amb propòsit terrorista, adoctrinament a tercers i enaltiment del terrorisme. Aquest matí, els quatre arrestats han estat posats a disposició del jutjat que ha dirigit l’operatiu, el titular del qual ha decretat l’ingrés a la presó de tres dels detinguts.