Missing 'path' query parameter

La seguretat a les carreteres és una lluita de tots. No és cap secret que un dels gremis més afectats són els ciclistes, que circulen -en molts casos- pel mateix lloc que els cotxes, tot i que la seva vulnerabilitat és molt més alta. Si bé és cert que com a conductors de vehicles s’ha de protegir els ciclistes, no sempre són els cotxes els que fan accions temeràries. Aquest passat dimarts, Trànsit va publicar un vídeo on es veu un ciclista que circula per una carretera prohibida per a les bicis i creuant-se tots els carrils de circulació provocant un gran risc d’accident. Tot i que la policia va acabar intervenint, l’home hauria circulat de manera temerària durant alguns quilòmetres.

La situació que denuncia Trànsit no sempre és un fet aïllat. Moltes vegades els ciclistes no respecten les normes de seguretat, de la mateixa manera que tampoc ho fan els cotxes. En aquest cas, l’home que han gravat les càmeres de Trànsit -que després han publicat a les xarxes- està circulant per una carretera de sentit únic amb diversos carrils, però sense voral. La prohibició és específica per a ciclistes en aquesta classe de carreteres, ja que no només provoquen retencions per la seva marxa lenta, sinó que són molt complicats d’avançar quan no hi ha voral, el que pot ser perillós per a ells i pels mateixos cotxes.

Encreuament de quatre carrils

El ciclista no només ha continuat circulant fins que la policia l’ha aturat, sinó que ha comès una segona infracció, que podria ser encara més greu. En la mateixa carretera de sentit únic s’ha aturat en un costat del carril més a la dreta i en una bifurcació ha decidit travessar quatre carrils per marxar cap a una altra direcció. Aquestes actuacions no només són temeràries per a la seguretat del mateix ciclista, sinó que poden arribar a provocar un accident molt més gran.

Més notícies
Notícia: Les quotes de Llach pagades a última hora obren una altra crisi a l’ANC
Comparteix
L'aspirant a presidir l'entitat va resoldre l'impagament d'anys com a soci per ser candidat | La Junta Electoral al·lega una interpretació "flexible" del reglament
Entrevista: Comín: “El PSOE ha de facilitar la investidura de Puigdemont per  coherència amb l’acord de Brussel·les”
Comparteix
ENTREVISTA al cap de llista de Junts - LliuresxEuropa
Notícia: Un estudi de la Complutense desmenteix Mónica García
Comparteix
L'anàlisi conclou que els hospitals de gestió privada en model concessional presenten els millors resultats en mortalitat
Notícia: El personal subaltern torna a la càrrega per a “l’estabilització”
Comparteix
El col·lectiu d'afectats per "l'abús de temporalitat" convoca una nova manifestació per al 15 de juny a les portes de la Generalitat

Comparteix

Icona de pantalla completa
Missing 'path' query parameter