El ministeri de Transports ultima el redactat del projecte que incorporarà un tercer carril a l’AP-7 entre l’Hospitalet de l’Infant i Amposta. El ministre Óscar Puente ha detallat, en una sessió de control al Senat, que l’obra costarà 162 milions d’euros. Aquest tercer carril és una obra llargament reclamada al territori i gairebé un requisit indispensable per millorar-ne la mobilitat. De fet, el director del Servei Català de Trànsit, Ramon Lamiel, va atribuir part del caos de divendres passat –amb retencions quilomètriques i 14 hores d’aturada– a la poca capacitat de la via a l’altura de l’Hospitalet de l’Infant.

La senadora d’ERC Laura Castel, que havia llançat la pregunta a Puente, ha titllat d'”esperançador” el seu anunci, però ha demanat no demorar els tempos de les obres. El ministre també ha esvaït els dubtes que havien aparegut després que ell mateix anunciés les intencions de desdoblar l’AP-7 també a Castelló, amb una inversió prevista de 50 milions. El ministre ha descartat que les dues transformacions siguin incompatibles. “Estem exactament en el mateix lloc que estem amb Castelló, que és en la redacció dels projectes. No hi ha cap discriminació territorial”, ha defensat Puente.

Imatge de la darrera reunió entre Óscar Puente i Ester Capella | Europa Press
Óscar Puente i Ester Capella (Govern Aragonès) en una de les reunions bilaterals | Europa Press

Balanç del caos circulatori de divendres

Sobre el cos circulatori que va provocar el xoc entre tres camions divendres, Puente ha recordat que la gestió del trànsit és competència autonòmica i que l’alliberament de peatges en 460 quilòmetres de carretera -que ha provocat “canvis d’hàbits de mobilitat”, segons el ministre- es va acordar amb el Govern de Pere Aragonès. Aquest acord també inclou estudis sobre mobilitat que deixen marge per crear nous enllaços al Vendrell, Roda de Berà o l’Hospitalet de l’Infant.

Punte també ha defensat els seus companys socialistes de la Generalitat, sobre els quals ha remarcat que “estan millorant els protocols d’actuació” en situacions com les de divendres. En aquest sentit, aquest dimarts el director de Trànsit, Ramon Lamiel, ha detallat tres mesures a futur: millorar la informació als canals de comunicació del SCT, instal·lar panells en zones on s’hagi de prendre decisions i revisar la gestió del tall de via i el desviament obligatori.

Comparteix

Icona de pantalla completa