El gran problema de les obres ferroviàries és que les seves afectacions acaben per molestar fins i tot aquells que no són usuaris habituals dels trens. Aquesta vegada, les obres a les vies del tren entre Sant Vicenç de Calders i Tarragona han provocat que hi hagi un augment del 7% a la carretera catalana per excel·lència que substitueix aquest tram, l’AP-7. Així doncs, tal com ha explicat el Servei Català de Trànsit aquest dijous, hi ha hagut més cotxes en sentit sud durant l’hora punta a l’autopista catalana en els dos últims dies, coincidint així amb les obres a Roda de Berà. No obstant això, la carretera en sentit nord roman igual que abans de les obres, segons les dades de l’organisme.
El passat dimarts 1 d’octubre, al mateix temps que s’iniciaven les obres ferroviàries, Trànsit va registrar un augment significatiu del nombre de cotxes entre les 7 i les 9 del matí, i en especial entre les 10 i les 11 del matí. Pel que fa a primera hora de la tarda, entre les 3 i les 4, també es va notar una pujada d’afluència en comparació a qualsevol dimarts ordinari, cosa que va fer tancar les 24 hores en un 4,6% d’increment mitjà. Ara bé, sense dubte el dia que va marcar el rècord va ser el passat dimecres, quan un 7,9% més de cotxes van agafar l’AP-7 en sentit sud. Aquesta ha estat la xifra més elevada -de moment- de vehicles que han escollit l’autopista catalana per les obres del tren.
La calma en sentit nord
Mentre els cotxes que viatges de Sant Vicenç de Calders a Tarragona han pogut notar com les carreteres anaven més plenes, els vehicles en sentit nord han circulat amb normalitat. En concret, el nombre de vehicles va ser pràcticament idèntic al de dues setmanes abans, amb un increment d’un 0,4% en les primeres onze hores, i una caiguda també del 0,4% en el conjunt de les 24 hores.