Retards de 25 minuts de mitjana i indignació a les andanes de la línia R3 en el primer dia feiner després de quatre mesos d’obres en el tram entre la Garriga i Parets del Vallès (Vallès Oriental) que han obligat a tallar el servei entre les dues poblacions. A la Garriga, la confusió dels viatgers era evident. El primer tren del dia ja no ha sortit perquè, segons Renfe, no hi havia el maquinista, i partir de llavors tot han sigut corredisses i males cares per la falta d’informació. L’estrena oficial del servei després de les obres de desdoblament va ser aquest diumenge i ja es van registrar retards importants, de fins a una hora, per diversos problemes en la infraestructura, com una incidència en un equip de senyalització.
A Vic, la situació no era massa millor. Un usuari que havia fet el trajecte entre Balenyà i la capital d’Osona, que normalment es fa en només sis minuts, s’ha queixat perquè ha estat gairebé una hora al tren. “Soc mestre i ara els nens estan sols a l’escola”, ha lamentat Bernat Camps en declaracions a l’Agència Catalana de Notícies (ACN). La majoria dels viatgers s’han mostrat convençuts que el tren és un bon mitjà de transport, però alguns han lamentat que la falta de fiabilitat li resta atractiu. De fet, alguns fins i tot reconeixien que el servei alternatiu de bus els ha sorprès per la seva eficiència i bon funcionament i han assegurat que, vista l’entrena, estaven més tranquils viatjant per carretera.

A l’estació de la Garriga, molts viatgers s’han queixat que l’única manera de saber per quina andana arriba el següent és preguntar als informadors de Renfe, que no donen l’abast. També alerten que en el transcurs de les obres han desaparegut un dels passos per travessar les vies, el que hi havia davant de la cantina de l’estació, i ara tothom ha d’anar a correcuita per buscar el seu tren.
Els trens trigaran més després de les obres
Després de les obres, els trens de l’R3 trigaran de mitjana 5 minuts més a fer el trajecte, ja que encara estan en marxa alguns treballs. Tot i ser compatibles amb el servei de la línia, les obres obliguen els combois a alentir el pas en el tram afectat, però en especial entre Granollers Canovelles i Mollet. Per tant, de mitjana el trajecte entre Vic i la plaça Catalunya triga 81 minuts. A més, la recuperació del servei de trens ha anul·lat tots els serveis per carretera que hi havia des de la Garriga i Centelles fins a Barcelona.