Renfe ha anunciat aquest dissabte que la circulació de l’R3 quedarà interrompuda entre les estacions de Ripoll i Puigcerdà a partir de les 12 hores per les fortes ratxes de vent previstes a partir d’aquesta hora, que poden superar els 100 km/h, però no hi haurà servei alternatiu per cobrir aquest trajecte. “A causa d’aquesta alerta, no és possible establir servei alternatiu per carretera“, ha informat Rodalies. Aquesta incidència a l’R3 per les condicions meteorològiques arriba l’endemà que es tallés la circulació en tota la línia.

En efecte, l’R3 ja va viure ahir un dia complicat, i la línia va estar tallada gairebé tres hores pel tall per error d’un cable de fibra òptica a l’estació de Montcada Bifurcació, que va afectar el sistema de comunicacions i d’informació de les estacions i va provocar, per raons de seguretat, la interrupció del servei. Així ho va explicar el director de Rodalies, Antonio Carmona, i va remarcar que la incidència va afectar deu trens amb un volum de passatgers de 1.500 persones. En el moment de produir-se el tall, a l’R3 hi havia 7 trens efectuant trajecte, amb viatgers que van poder ser reubicats des de les estacions.

Durant el dia d’avui, Renfe no oferirà servei per carretera per cobrir el tall entre Ripoll i Puigcerdà perquè, segons expliquen, les condicions meteorològiques són adverses. De fet, l’operadora ahir va tenir dificultats per trobar busos per reforçar l’operativa i va destinar els que hi havia a reubicar els passatgers de les estacions i dels trens que estaven en circulació.

El director de Rodalies, Antonio Carmona, durant una atenció als mitjans / ACN
El director de Rodalies, Antonio Carmona, durant una atenció als mitjans / ACN

Disculpes de Carmona, que tindrà un rol més institucional

L’arribada de Josep Enric Garcia Alemany com a director operatiu de Rodalies i d’Uli Wessling com a gerent d’operacions farà que Antonio Carmona tingui un rol més institucional, i a partir d’ara farà de portaveu tant de Renfe com d’Adif. Durant l’atenció d’ahir, va demanar disculpes als usuaris pel tall, però va voler remarcar que “les obres tensen molt el sistema i fa que la capacitat de recuperació del mateix sigui més lenta del que ens agradaria”.

Comparteix

Icona de pantalla completa