En les pròximes 24 hores començaran les obres dins el servei de Rodalies per desdoblar un tram de la línia R3, que va des de Barcelona fins a Puigcerdà. El tram en el qual es desdoblaran les vies és el que va de Parets del Vallès i la Garriga, i començaran el dijous 12 d’octubre i s’allargaran fins a mitjans del mes de gener del 2024. Així doncs, amb el desdoblament de vies, les parades de Figaró i Mollet-Santa Rosa es convertiran temporalment en finals de línia i s’haurà d’agafar un servei de busos alternatiu per poder completar el trajecte. Per altra banda, els trens que provinguin de l’Hospitalet de Llobregat podran arribar fins a Parets del Vallès de moment, tot i que a partir de mitjans de novembre aquest tram també quedarà afectat per les obres.
Durant tot aquest període de temps que la línia R3 de Rodalies es vegi afectada per les obres, des de la Generalitat asseguren que els trens circularan amb una freqüència de 30 minuts, ja que d’aquesta manera queda garantida, segons asseguren, la connectivitat amb el transport alternatiu per carretera. Renfe disposarà d’aquest servei d’autobusos des de les 5:00 hores del matí fins a la 1:15 hores de la matinada, és a dir, que es podrà fer ús d’aquesta alternativa durant tot el dia. També posaran en marxa dos serveis d’autobús directes amb punt de sortida i arribada a l’estació de la Sagrera, a Barcelona. Aquestes llançadores es dirigiran a la Garriga i Centelles, i la freqüència també serà de transport cada mitja hora.
Ampliació d’andanes
L’objectiu d’aquestes obres no és només desdoblar les vies, sinó que també servirà per ampliar les andanes i evitar que aquestes se saturin de gent durant els punts de més afluència del dia. També s’instal·laran ascensors per poder accedir a les estacions i millorar la mobilitat dels passatgers, i s’eliminaran els encreuaments a peu de via. Així doncs, els 155 milions d’euros invertits en tot aquest procés tenen més finalitat a banda de desdoblar les vies.