Missing 'path' query parameter

El tall per obres al túnel de Roda de Berà continua dessagnant els usuaris de Rodalies del Camp de Tarragona i les Terres de l’Ebre, que han vist com la seva mobilitat ha quedat totalment condicionada. La “poca fiabilitat” del pla de transport alternatiu habilitat per Renfe ha posat milers de passatgers en peu de guerra, que han exigit des que van començar les afectacions el passat 1 d’octubre que es millori el servei de transport públic -una reclamació històrica entre les plataformes d’usuaris del territori. Davant aquesta problemàtica, que s’allargarà fins a principis del mes de març de l’any vinent, segons les previsions de l’operadora ferroviària, els usuaris afectats es veuen forçats a escollir entre agafar el tren, que sovint funciona amb retard, o agafar el seu cotxe particular: “És l’opció més cara, però és l’única que et garanteix poder arribar amb unes garanties mínimes”, ha explicat Miguel Zanón a l’Agència Catalana de Notícies.

Aquest veí del Catllar (Tarragonès) és un dels milers d’afectats que s’ha acabat decantant per desplaçar-se fins a Barcelona amb cotxe, tot i que admet que el trajecte entre qualsevol punt de Tarragona fins a la capital catalana per l’AP7 és un “drama”, ja que es provoquen llargues cues que col·lapsen la via. Tot i així, considera que es tracta del mal menor: “Crec que, actualment, no hi ha una opció bona”, apunta. Miguel Zanón considera que és preferible submergir-se en les llargues cues que s’originen cada matí fins a Barcelona abans que decantar-se per agafar el tren, ja que el servei ferroviari funciona amb retards, especialment en el trajecte de tornada (Barcelona-Tarragona), quan els combois “quasi sempre van amb retard i plens de gom a gom”. “És d’una imprevisibilitat total”, etziba.

Un veí del Catllar (Tarragonès) que treballa a Barcelona, desplaçant-se amb cotxe / Neus Bertola (ACN)

El calvari de viatjar fins a Barcelona

El veí de Catllar lamenta que, amb les obres -les quals s’emmarquen dins les actuacions del corredor mediterrani-, les seves opcions per desplaçar-se fins a la capital catalana amb puntualitat i sense imprevistos s’han reduït dràsticament. Una de les opcions per als veïns del Camp de Tarragona és agafar el tren d’alta velocitat, però Zanón denuncia que l’estació de l’AVE, situada a la Secuita (Tarragonès), està molt apartada de la població i no disposa d’aparcament gratuït: “És una vergonya”. Davant aquest panorama, el qual fa dècades que s’arrossega, tot i que les obres l’han agreujat, Zanón ja va decidir fa un any desplaçar-se fins a Barcelona amb cotxe. “És l’opció més cara, ja que et gastes uns 40 euros diaris entre gasolina i pàrquing, però et permet tenir més independència”, exclama.

Aquest veí afectat s’ha decantat per desplaçar-se cada dia per carretera, tot i que admet que “no és la solució” perquè continua sortint dues hores abans de casa per si es troba un accident a l’AP-7 o per les cues que es creen a l’entrada a Barcelona en hores punta: “La manca de peatges i el problema del servei ferroviari han fet augmentar l’afluència de vehicles a l’autopista”, argumenta. És per aquest motiu, doncs, que l’usuari, que antigament es desplaçava amb transport públic fins a la capital catalana, reclama més recursos per al Camp de Tarragona en matèria ferroviària: “Som molts els que venim de fora i Barcelona hauria de tenir unes connexions amb transport públic a l’alçadaaltura de l’oferta que té com a ciutat”, assevera. De moment, però, davant la falta d’inversió endèmica del territori, aquest veí continuarà agafant el cotxe cada dia.

Comparteix

Icona de pantalla completa
Missing 'path' query parameter