Missing 'path' query parameter

Des de la CUP també han carregat amb duresa contra el govern de Salvador Illa, especialment contra la consellera de Territori, Sílvia Paneque, per la gestió de la crisi a Rodalies, a la qual li han retret que demani i recepti “paciència” per als usuaris. En la seva intervenció, el diputat cupaire Dani Cornellà, ha reclamat al cap de l’executiu català que “fiscalitzi” l’operadora ferroviària Renfe i li imposi sancions per l’incompliment constant dels horaris: “Calen solucions ara i que fiscalitzin Renfe, com farien amb qualsevol altra empresa del país”, ha etzibat el diputat de la formació anticapitalista des del faristol. De fet, aquesta reclamació de sancions es deriva d’una de les mesures que inclouen en les seves propostes de resolució, en la qual exigeixen un control independent del compliment dels horaris dels serveis previstos.

En la seva intervenció, el diputat de la formació anticapitalista, seguint la tònica de Junts, també ha disparat contra l’executiu de Salvador Illa pel traspàs de Rodalies, ja que assegura que “s’ha anat descafeïnant”, especialment arran del darrer acord per desconvocar a última hora la vaga de maquinistes prevista. “Un traspàs que no és traspàs”, ha dit, perquè durant dos anys la majoria de l’accionariat serà de Renfe. En aquesta línia, el diputat cupaire també ha lamentat la desinversió constant en la xarxa ferroviària per part dels governs espanyols, tant quan la Moncloa ha estat encapçalada pel PP com pel PSOE. En aquest context, doncs, Cornellà ha defensat que cal un model gestionat “en la seva totalitat” per la Generalitat, que tingui la titularitat i la gestió del servei i les instal·lacions.

El diputat de la CUP, Daniel Cornellà / David Zorrakino / Europa Press 25/3/2025

Allargar els abonaments gratuïts de Rodalies

Durant la mateixa intervenció, Dani Cornellà ha defensat que cal un allargament dels abonaments gratuïts de Rodalies, Avant i Mitja Distància “davant d’un servei deplorable”. En aquesta línia, per tal de pal·liar alguns dels greuges que afecten el dia a dia dels usuaris, des de la formació anticapitalista han plantejat aquesta pròrroga com a mínim fins a finals del 2026, tot i que han afegit que s’hauria d’allargar “fins que no tinguem un servei digne de debò”. Tot i els missatges de paciències del Govern que s’han repetit en les darreres setmanes, des de la CUP mantenen que la titular de la cartera de Territori ha de posar en marxa “mesures ràpides” per resoldre el desgavell ferroviari, com ara en la millora de l’accessibilitat de les estacions, el compliment dels horaris o el correcte funcionament de les instal·lacions.

Comparteix

Icona de pantalla completa
Missing 'path' query parameter