Nova jornada de vaga per part dels treballadors de Renfe i Adif. Comissions Obreres ha anunciat, avui divendres, 26 de gener, que el pròxim 9 de febrer, és a dir, dintre de dos divendres, els membres del grup Renfe i Adif aniran a la vaga. El sindicat justifica l’aturada per l’eliminació de les categories d’ingrés al grup Renfe, que es va pactar el passat juliol i per l’incompliment de l’acord al qual havien arribat per implementar la jornada de 35 hores a Adif i Adif AV.
CCOO subratlla que el pacte l’ha anul·lat el Ministeri de Transports i Mobilitat Sostenible, encapçalat per el ministre socialista Óscar Puente, i és per això que un dels sindicats de més poder a l’Estat espanyol com és Comissions Obreres ha organitzat una concentració davant del congrés dels Diputats el pròxim dimarts, 30 de gener.

El sindicat denuncia “vulnerabilitat” dels representants dels treballadors
Un dels punts claus que ha destacat Comissions Obreres és que els representants dels treballadors pateixin una situació de “vulnerabilitat”, segons denuncien des del sindicat, i assenyalen que els acords de millora “es paralitzen o revoquen en estaments governamentals externs a les mateixes empreses, buidant de contingut el dret a la negociació col·lectiva”.
Rodalies, un problema crònic
Els retards i les males condicions al servei de Rodalies de Catalunya és un problema recurrent que s’ha cronificat amb el temps i pel qual les administracions mantenen una pugna constant pel traspàs de competències. Una d’aquestes línies que viu en un problema constant és l’R3, una línia molt afectada per les obres de desdoblament de la línia, un fet que obliga a fer part del recorregut per carretera.
El problema general a Rodalies té una magnitut molt elevada, ja que va registrar 295 jornades amb incidències tècniques en 12 mesos, és a dir, més avaries que dies feiners en un any.