Missing 'path' query parameter

El Camp de Tarragona és un dels territoris més colpejats pel caos i la manca d’inversió de la xarxa de Rodalies. Després de cinc mesos de calvari per les obres del túnel de Roda de Berà, emmarcades en les actuacions del corredor mediterrani, el qual s’ha acabat allargant pel mal funcionament del servei ferroviari en la represa del funcionament de l’estació de Sant Vicenç de Calders, els veïns de la zona es preparen per un nou mes de maig complicat. La plataforma d’usuaris Dignitat a les Vies -una de les entitats que abandera la batalla contra l’administració catalana per les millores del servei- ha detallat en un fil de publicacions a les seves xarxes socials tots els entrebancs amb què es trobaran els veïns del Camp de Tarragona en els pròxims dies a l’hora de fer servir el transport públic.

El motiu pel qual es produiran noves afectacions en el servei ferroviari català són els “treballs al nou accés ferroviari a l’aeroport, les obres a Castelldefels” i les actuacions als túnels del Garraf: “De l’1 de maig fins al 5 de maig a les cinc del matí s’interromp el servei de tren entre Vilanova i la Geltrú i El Prat de Llobregat”, apunten des de l’entitat. És a dir, durant aquests dies no circularà cap tren entre aquestes estacions afectades. A causa d’aquestes obres, doncs, els trens regionals que connecten el Camp de Tarragona fins a la capital catalana només arribaran fins a la parada de Cunit: “Hi haurà servei alternatiu per carretera entre Cunit i l’avinguda Doctor Marañón de Barcelona (Zona Universitària), amb una freqüència aproximada de 15 minuts”, expliquen des de l’entitat d’usuaris.

Un servei d’autobús alternatiu

Pel que fa al recorregut de la línia R2 sud, el servei funcionarà entre Sant Vicenç de Calders i l’estació de Vilanova. Per connectar aquesta estació amb El Prat de Llobregat es farà servei d’autobús alternatiu, el qual comptarà amb sis recorreguts diferents. Per una banda, un servei de bus entre El Prat de Llobregat i Vilanova i la Geltrú, sense parada a Garraf. En segon lloc, un servei de bus directe entre les dues estacions; i, en tercer lloc, un servei que connectarà directament amb Sitges. També s’habilitaran serveis de transport per carretera que connectaran amb Castelldefels i Gavà -cadascun amb un recorregut diferent. Per últim, també es posarà en marxa un microbús llançadora entre Sitges, Garraf i Castelldefels: “Recomanem a les usuàries i usuaris del Penedès i de Cubelles que vagin fins a Cunit per agafar el bus directe a Barcelona si la destinació és la capital catalana”, apunten.

Aquestes, però, no són les úniques afectacions que patirà el servei de Rodalies durant el mes de maig. Durant el cap de setmana del 10 i l’onze de maig se circularà per via única entre El Prat de Llobregat i Gavà, cosa que també dificultarà la mobilitat per tren entre el Camp de Tarragona i la capital catalana. A banda, durant aquell cap de setmana, tot i que no afectarà directament els usuaris habituals del servei de Rodalies, també es produirà un “tall total” entre l’aeroport i El Prat de Llobregat.

Comparteix

Icona de pantalla completa
Missing 'path' query parameter