Mor una dona després de ser atropellada per un comboi a l’estació de Sabadell Centre. Segons han avançat el Diari de Sabadell i ha pogut confirmar El Món, la víctima ha estat enrotllada per un tren de Rodalies en una zona de pas no autoritzat després de precipitar-se a les vies als volts de l’estació de Sabadell Centre. Diverses fonts han declarat al mateix mitjà local que hauria estat un fet intencionat. Els Mossos d’Esquadra declaren que, si bé tot apunta en aquest sentit, encara estan investigant les causes del succés. Els agents han rebut l’avís passades les 19.35 hores. Minuts després de l’incident, el servei ferroviari ha anunciat que les línies R4 i R12 patien retards superiors a 30 minuts.
Pocs minuts després, però, l’operadora ha donat a conèixer que els Mossos d’Esquadra haurien demanat l’aturada total del trànsit de ferrocarrils pel tram afectat, entre Terrassa i la parada de Sabadell Sud; acompanyada de l’activació del pla Ferrocat per a emergències en el transport de passatgers. Una aturada que s’hauria aixecat passats dos quarts de nou del vespre, segons ha anunciat protecció civil. Les línies, doncs, recuperen progressivament la seva freqüència habitual, i circulen ara per ara amb uns 30 minuts de retard.
Finalitza la prealerta #FERROCAT a la @rod4cat i @rod12cat
— Protecció civil (@emergenciescat) August 17, 2024
Circulació restablerta entre les estacions de Sabadell Nord i Sabadell Sud, interrompuda per un atropellament pic.twitter.com/UzFTV9CvRR
Diverses afectacions durant l’estiu
L’incident d’aquest dissabte no ha estat el primer de la temporada estival. A principis del mes de setembre, de fet, un atropellament a Badalona va provocar importants retards en la línia R1, entre Barcelona i el Maresme. A diferència dels fets al Vallès, la interrupció va durar més d’una hora, amb la corresponent activació de serveis d’autobús alternatius entre la ciutat i Mataró fins a la recuperació completa del servei.