El col·lapse a Rodalies continua, tot i que a poc a poc algunes línies van començant a restablir la circulació. A tocar de les sis de la tarda, més de dotze hores després de l’inici del calvari, el servei s’ha restablert de forma precària i amb reducció de freqüències i increments de temps de viatge a unes poques línies. En algunes, a més, s’ha limitat el trajecte. És el cas de l’R1, per on els trens circulen únicament entre Badalona i Maçanet. A Badalona, els viatgers són encaminats al Metro. A l’R2 nord circulen entre Montcada Reixac i Maçanet i l’R4 Nord circula entre Cerdanyola i Manresa/Lleida. L’R4 Sud, per la seva banda, ho fa únicament entre Sant Vicenç de Calders i Sants. En canvi, l’R2 sud ja fa el recorregut habitual, tot i que amb grans retards, i s’ha restablert la circulació completa per les línies R13, R14, R15, R16 i R17.
El responsable del col·lapse d’aquest diumenge, que a més coincideix amb jornada electoral, és un robatori de coure produït aquesta matinada a les instal·lacions de Montcada Bifurcació. El robatori ha provocat una sobretensió i ha afectat de forma generalitzada tota la xarxa d’aquest servei. Renfe continua recomanant l’ús d’altres mitjans de transport mentre els tècnics d’Adif treballen per resoldre la incidència. Per ara no hi ha previsió de quan es podrà normalitzar del tot el servei a totes les línies de Rodalies.
La incidència detectada aquest diumenge ha impedit la circulació de trens als túnels de Barcelona i entre Maçanet-Granollers-el Clot, Maçanet-Mataró-el Clot. A més, entre Montcada Bifurcació i Montcada tampoc no han pogut circular trens en tot el dia.
Rodalies demana utilitzar mitjans de transport alternatius
Els tècnics de la companyia Adif -la gestora de la infraestructura- treballen contra rellotge per resoldre aquest problema, però encara no poden precisar quan es podrà restablir un mínim de servei en totes les línies afectades. Per aquest motiu, des de Rodalies de Catalunya recomana utilitzar mitjans de transport alternatius per fer els desplaçaments que siguin necessaris. “En aquestes circumstàncies no és possible garantir la circulació ferroviària i es recomana utilitzar altres mitjans de transport”, insisteixen des de l’operador.