Catalunya està a punt d’entrar en fase d’emergència per sequera, un fet que el Govern va qualificar de “gairebé impossible” d’evitar. És per això que ara, un dels col·lectius que es veurà afectat serà el dels centres esportius, que veuran el seu ús de l’aigua restringit, això sí, en tres fases diferents. Betevé ha avançat la notícia de les restriccions que patiran aquestes instal·lacions i El Món l’ha pogut confirmar.

Les parts implicades s’han reunit per explicar les tres fases
En una conversa amb El Món, Iolanda Latorre, gerent de l’ADECAFF -la patronal de l’activitat física i del fitness-, ha confirmat la reunió entre la secretària general de l’Esport, Anna Caula, el director de l’Agència Catalana de l’Aigua, Samuel Reyes, el departament d’Acció Climàtica i les parts implicades i la futura aplicació de restriccions per sequera un cop Catalunya decreti l’estat d’emergència, unes restriccions que arribaran en tres fases segons la gravetat de la situació que travessi el territori català.
La primera d’aquestes fases arribarà un cop es decreti l’estat d’emergència per sequera, i això implicarà que no es podran regar els camps amb aigua de boca i l’aigua de les piscines s’haurà de renovar compensant el consum total de les instal·lacions, i com diu Latorre, això implica que “si es renoven les piscines amb un volum s’ha de treure d’un altre costat”.
La segona fase farà que no es pugui regar ni tampoc renovar l’aigua de les piscines si es mantenen obertes les dutxes, és a dir, si que es podrà regar i renovar l’aigua de les piscines a canvi de tancar les dutxes. I, finalment, la tercera fase implicarà el tancament total del servei de dutxes, una mesura que la gerent de l’ADECAFF assenyala que “al final trasllades el consum d’un lloc a l’altre”.

Satisfacció parcial
Iolanda Latorre ha volgut fer valdre el paper d’Anna Caula, a qui ha agraït que “hagi defensat els nostres interessos i que no s’entri de cop en fase restrictiva”. La satisfacció de Latorre és parcial, ja que diu que els equipaments esportius no són “un gran consumidor d’aigua” i que són “conscients” de la situació. Ha afegit que estan “satisfets” per la reunió entre les parts implicades, però destaca que “les decisions ja estaven preses” i que “no podem queixar-nos, enviar escrits, i que ens facin cas, però ens apliquin les mateixes restriccions”, ha lamentat.