La tecnològica nord-americana Uber ha anunciat aquest dijous el llançament de la versió en català de les seves aplicacions de mobilitat, Uber, i de menjar a domicili, Uber eats. L’objectiu d’aquesta nova acció de la companyia és, asseguren, buscar la millor experiència per als usuaris a Barcelona, ja que la totalitat del contingut estarà disponible en català per a qualsevol que faci servir-lo i tingui establert el català com a llengua predeterminada al seu telèfon o dispositiu mòbil. A més d’aquest canvi, Uber també ha informat que els altres continguts, com ara les comunicacions envia als usuaris i repartidors a través de correu electrònic, els butlletins, continguts de suport, màrqueting i la web “s’aniran traduint al català al llarg d’enguany”. Fins ara, l’aplicació estava traduïda a un total de 57 llengües, per la qual cosa la inclusió del català suposarà incrementar aquesta xifra fins als 58 idiomes diferents.
Cal recordar que aquesta aplicació fa més d’una dècada que intenta establir-se i trobar el seu espai al mercat de mobilitat de Barcelona. Després de provar d’oferir un servei amb cotxes amb llicències de vehicle de lloguer amb conductor (VTC) durant anys va acabant marxant de la ciutat com a resposta a les normatives que buscaven posar fre a l’expansió d’aplicacions com Uber o Cabify i davant de l’oposició del sector del taxi.
Tot i això, l’any 2021 va tornar a Barcelona oferint un servei d’intermediació de contractació de taxis i el 2022 va anunciar que tornaria a entrar al negoci dels vehicles VTC. Segons l’empresa, durant el 2023 el total de taxis que treballen amb Uber s’ha duplicat. En aquesta línia, el director d’Uber a Espanya i Portugal, Felipe-Fernández Aramburu, ha assegurat que la intenció de la companyia és “ser un soci a llarg termini per a Catalunya i oferir als usuaris catalanoparlants la millor experiència quan facin ús de la nostra aplicació”.