El Món - Notícies i actualitat d'última hora en Català
L’ESO, sense exàmens de recuperació a partir d’aquest curs
  • CA

Llum verda del govern espanyol a eliminar els exàmens de recuperació en l’etapa d’Educació Secundària Obligatòria (ESO) a partir d’aquest mateix curs escolar. L’executiu de Pedro Sánchez ha aprovat aquest dimarts un decret que regula l’avaluació, promoció i titulació en l’Educació Primària, ESO, Batxillerat i Formació Professional (FP). El decret també permet obtenir el títol de Batxillerat amb una assignatura suspesa i passar de curs a l’ESO sense límit de suspensos així com obtenir el títol. Serà una decisió de l’equip docent.

El Ministeri d’Educació ha descartat permetre a les autonomies decidir si mantenien les proves de recuperació de juny i setembre de forma transitòria el curs 2021-2022 després que el Consell d’Estat determinés que no poden haver-hi criteris diferents a cada comunitat. Ho ha explicat la ministra d’Educació, Pilar Alegría, en roda de premsa després del Consell de Ministres. Alegría ha remarcat que la norma l’únic que fa és desenvolupar la Llei Orgànica de Modificació de la LOE (LOMLOE) -coneguda com a llei Celaá– i que pretén “adequar-se als estàndards europeus”.

Alegría ha defensat que el text posa el focus en “l’avaluació continuada”, en la “personalització” dels processos d’aprenentatge, en el treball “col·laboratiu” del professorat i evita considerar repetir un curs com a solució per a l’alumne. Aquesta norma ha estat durament criticada per partits com el PP, que consideren que empitjorarà els resultats dels alumnes i els donarà la idea que no cal esforçar-se en aprovar. “Tira per terra la cultura de l’esforç”, argumenta l’oposició.

La ministra d’Educació i FP ha assegurat que “la cultura de l’esforç a la qual alguns al·ludeixen no corre cap risc” amb aquesta nova norma, així com amb la LOMLOE. “La diferència és promoure un esforç basat en la motivació, no un esforç basat en el càstig; és a través d’aquesta motivació quan podrem aconseguir que tots els nostres alumnes aconsegueixin el millor aprenentatge possible, aquesta és la responsabilitat de totes les administracions educatives”, ha argumentat.

Comentaris

  1. Icona del comentari de: Gonzalo a novembre 16, 2021 | 16:18
    Gonzalo novembre 16, 2021 | 16:18
    Que motivación van a tener, si saben que van a aprobar?
  2. Icona del comentari de: joandomenec a novembre 16, 2021 | 17:53
    joandomenec novembre 16, 2021 | 17:53
    Una manera d'emmascarar el fracàs escolar. Un govern indecent, cal eixir d'aquest esguerro colonial.
  3. Icona del comentari de: Català a novembre 17, 2021 | 08:48
    Català novembre 17, 2021 | 08:48
    Si llegiu Josep Pla (Girona, un llibre de records), l'escriptor remarca com s'aconseguia aprovar els cursos de batxillerat i, posteriorment, universitaris; a base de fer trampes, d'il·luminar programes, d'inscripcions a les mans, als punys de camisa, etc. Resultat de tot aixó: uns titulats universitaris totalment ineptes. I la cosa, pel que es veu, no ha pas variat gaire.
  4. Icona del comentari de: ciutadà a novembre 17, 2021 | 09:14
    ciutadà novembre 17, 2021 | 09:14
    Aixó és molt vell. Recordo un acudit a la revista "La Codorniz" (mireu si en fa, d'anys!) en el que es veia un taller i uns homes amb granota de treball: "No els entenc, aquests enginyers extrangers; van amb granota i a voltes també es posen al torn o a la fresa".
  5. Icona del comentari de: alcahueta a novembre 17, 2021 | 10:19
    alcahueta novembre 17, 2021 | 10:19
    alumnes molt mal preparats, això sí, no als carrers, sinó als instituts passant el dia, ¿ i després que? , genis. ¿títols a la carta? ¿quin valor tindran?...

Respon a alcahueta Cancel·la les respostes

Comparteix

Icona de pantalla completa