El Departament d’Educació, en mans de la consellera Esther Niubó, convocarà durant els primers dies del mes de gener de l’any vinent un grup d’experts en ciències per tal d’avaluar l’impacte dels polèmics canvis de matèries a batxillerat i estudiar com mantenir la mateixa càrrega horària de les assignatures que s’han fusionat a partir del curs vinent. Així ho ha fet saber la titular de la cartera aquest dijous al matí en declaracions a la Cadena SERCatalunya. Segons ha assegurat la consellera, coincidint amb l’inici de l’any convocarà a un equip d’especialistes de societats científiques i experts en didàctica i docència -que no és el mateix que va convocar l’exconsellera Anna Simó per revertir els mals resultats de les proves PISA– amb l’objectiu de treballar uns itineraris que complementin les assignatures de física i química -que passen a fusionar-se en una sola matèria a partir del curs vinent- i les assignatures de biologia, geologia i ciències ambientals, que també es convertiran en una sola matèria de modalitat.

La cap del departament ha volgut deixar clar que “es tracta d’una qüestió organitzativa” per valorar els mecanismes que cal aplicar per reforçar les matèries que es fusionen. Un cop articulin un seguit de propostes, l’administració catalana traslladarà les idees dels experts a les direccions dels centres de batxillerat i els responsables d’inspecció per valorar com es poden instaurar aquests reforços horaris i, a l’hora, complir amb les modificacions curriculars, impulsades pel govern espanyol. Tal com ja va fer aquest dimecres durant el debat parlamentari, la consellera ha tornat a reiterar que manté converses estretes amb la seva homòloga espanyola, Pilar Alegría, per tal d’atendre la “singularitat” de Catalunya i ha assegurat que hi ha “molta receptivitat” per part del ministeri d’Educació.

La consellera d’Educació i Formació Professional de la Generalitat de Catalunya, Esther Niubó, intervé durant un ple en el Parlament de Catalunya / David Zorrakino (Europa Press)

Fer “autocrítica” per la “confusió” dels canvis

La consellera d’Educació ha volgut deixar clar, tal com ja va assegurar també durant la sessió parlamentària d’aquest dimecres, que ha de fer “autocrítica” per la “confusió” generada pels canvis en el batxillerat, ja que el sistema “necessita estabilitat, confiança i gran consens”: “Aquestes hores de confusió no m’agraden”, ha reconegut Niubó. La titular de la cartera ha lamentat el “malestar” ocasionat en la comunitat educativa a causa del desgavell amb les matèries de literatura, les quals dilluns van anunciar que quedaven relegades a optatives, tot i que l’endemà se’n van desdir i van anunciar que es mantenien com a assignatures de modalitat.

D’altra banda, Niubó també ha afirmat que estan detectant “problemes” per l’ús i abús de les pantalles, per exemple alumnes que arriben a I3 sense parlar i que podria estar relacionat amb l’ús de les pantalles. En aquest sentit, també ha assegurat que “han rebut queixes” per l’ús del telèfon a secundària en algunes activitats lectives que no seria necessari. És per aquest motiu, doncs, que continuaran treballant per pal·liar aquesta problemàtica i regular-ne, encara més, l’ús dels telèfons mòbils.

Comparteix

Icona de pantalla completa