Missing 'path' query parameter

Cara i creu en el segons dia de les proves d’accés a la universitat (PAU), en una jornada en què en els ànims que es percebien als passadissos ha contrastat l’angoixa per les matemàtiques amb plaer de trobar la cantant de moda Taylor Swift en un examen.

A quarts de nou del matí, els més de 42.500 alumnes matriculats a la selectivitat d’enguany s’han reunit en les seves respectives facultats per començar el segon dia de proves, el que marca l’inici de la recta final a l’últim tram de l’educació secundària postobligatòria -abans dels estudis universitaris. El primer repte del dia era ‘Història’, un examen marcat pel franquisme i la Guerra Civil espanyola que no ha suposat gaire esforç per als alumnes, ja que l’han trobat “més senzill” del que creien. Enguany, una de les novetats, a banda del canvi de plantejament sobre les lectures obligatòries de les proves de català i castellà, era que els alumnes podien escollir entre història i filosofia per completar la fase general de la selectivitat. Concretament, el 69% ha optat per la primera opció i el 31% restant ha escollit avaluar-se sobre ‘Història de la Filosofia’.

Estudiants repassant els seus apunts durant les proves de la selectivitat / EP

Aquest examen, que s’ha dut a terme simultàniament al d’història, tampoc ha despertat grans dubtes entre els estudiants. Amb René Descartes i John Locke com a protagonistes, els alumnes han sortit força satisfets de la prova, ja que consideren, segons han plasmat en alguns missatges a les xarxes socials, que eren dos autors força senzills. Concretament, la prova de Filosofia ha començat amb un fragment de Meditacions metafísiques de Descartes, del qual es demanava explicar les idees principals; el significat dels conceptes ‘distintament’ i ‘esperit’ en el text; i la justificació d’una afirmació del fragment. En lloc del text de Descartes, també es podia analitzar el capítol XIX del Segon tractat sobre el govern civil de Locke, del qual es demanava explicar les idees principals; el significat de les paraules ‘rebel’ i ‘estat de guerra’ del text; i també la justificació d’una afirmació en el fragment.

Llàgrimes per un examen “impossible d’aprovar”

Després d’aquests dos exàmens, als passadissos del Campus de la Ciutadella de la Universitat Pompeu Fabra (UPF), tal com ha pogut comprovar El Món, es respirava un ambient força calmat i relaxat. Ara bé, amb la prova de matemàtiques, l’ambient ha fet un gir de 180 graus. En sortir de l’examen, cares llargues i alguna llàgrima reflectien les males sensacions dels alumnes. De fet, alguns alumnes, com Mònica González, asseguren que era un examen “molt difícil” i, fins i tot, “impossible d’aprovar”.

Taylor Swift, l’artista de la selectivitat

Paral·lelament a la prova de matemàtiques també s’ha fet la d’Anàlisi Musical. Una de les preguntes d’aquesta prova ha consistit a escoltar diversos fragments musicals i detectar de quin estil es tractava. La sorpresa ha arribat, però, en el moment que un dels fragments per analitzar era la cançó Cruel Summer de Taylor Swift, una de les artistes més icòniques de l’actualitat. Arran d’aquesta situació, les xarxes s’han omplert de missatges d’eufòria: “El swiftie que ha elaborat l’examen d’anàlisi musical que faci un pas endavant, si us plau”, exclama una estudiant en una publicació al seu compte de ‘X’, antigament conegut com a Twitter.

A l’examen de llatí les opinions dels alumnes han quedat més polaritzades. Mentre que alguns han assegurat que la prova ha estat “relativament senzilla”, altres han sortit una mica decebuts de l’aula: “M’he quedat molt encallada amb el text de Juli Cèsar”, ha explicat Anna Vila, referint-se a la primera pregunta de la prova.

Les assignatures específiques tanquen la segona jornada de les PAU

A la tarda, amb la represa després de la pausa d’una hora i mitja per dinar, els alumnes s’han enfrontat de nou al bloc d’assignatures específiques, és a dir, les que serveixen per treure una nota superior al 10 -màxim que es pot obtenir amb la fase general. Concretament, aquesta tarda s’han realitzat els exàmens de ‘Dibuix Tècnic’, ‘Història de l’Art’, ‘Història de la Música i la Dansa’, ‘Literatura castellana’ o ‘Química’, en funció de les eleccions dels alumnes. Fins i tot, alguns estudiants, han fet dos d’aquests exàmens seguits, ja que estaven matriculats en dues de les assignatures.

Comparteix

Icona de pantalla completa
Missing 'path' query parameter