La Generalitat ha organitzat una missió comercial a Corea del Sud i Japó per promocionar el turisme català. En total, 11 empreses catalanes participaran en una acció promoguda per l’Agència Catalana de Turisme (ACT) des d’aquest dillluns fins el 29 de novembre i que busca reforçar el posicionament turístic del territori català als mercats coreà i japonès. A més, es vol obrir una plataforma de comercialització amb les empreses participants i presentar una oferta d’experiències turístiques per atraure operadors d’uns mercats que cada vegada aposten més per viatjar a Catalunya, segons dades de la conselleria d’Empresa. Durant el viatge, els empresaris rebran classes magistrals, on experts assessoraran sobre el funcionament de cada mercat i faran tallers amb una cinquantena d’operadors turístics.
Segons apunta el director de l’Agència Catalana de Turisme, David Font, en declaracions recollides en un comunicat: “Catalunya i Barcelona poden oferir grans propostes de valor per a viatgers experimentats i exigents com els coreans i japonesos i, per aquest motiu, missions com aquesta permeten a empreses catalanes del sector turístic donar a conèixer les seves propostes i obrir nous mercats”.
La Generalitat ha apostat per aquest programa perquè els mercats turístics d’Àsia-Pacífic estan experimentant un creixement “molt pronunciat” pel que fa al nombre d’arribades i la despesa generada a Catalunya. En la mateixa línia de promoció del turisme asiàtic, a principis de novembre, la consellera d’Empresa i Coneixement, Àngels Chacón, es va desplaçar al Japó per presentar la campanya ‘Legends of Catalonia’.
El mercat que més ha més ha crescut en els últims cinc anys és Corea del Sud, que ha augmentat en 4,5 vegades el nombre d’arribades a Catalunya. L’any passat van visitar el territori català uns 270.000 turistes coreans, un 18,8% més en comparació amb l’any anterior.
Una tendència que ha continuat en els primers mesos de 2019 i que el Govern espera que es mantingui a finals d’any. Fins i tot, es preveu que puguin arribar a superar el nombre de turistes japonesos a Catalunya. Els visitants coreans van gastar-se un total de 345 milions d’euros en territori català, amb una despesa diària per turista de 427 euros.
Actualment, el Japó és el principal mercat asiàtic emissor de viatgers cap a Catalunya. Prop de 300.000 turistes japonesos van passar l’any passat pel territori català, un 26,2% més que l’any anterior. En total, van generar un impacte econòmic de 523 milions d’euros, amb una despesa diària per turista de 472 euros.
Juntament amb l’Agència Catalana de Turisme participen en aquesta missió Turisme de Barcelona, el Patronat de Turisme Costa Brava Girona, les empreses La Pedrera-Casa Milà, Casa Batlló, Gremi d’Hotels de Barcelona, Casa Fuster, Unico Hotels, Hola Barcelona, Barcelona Obertura, Larsa-Montserrat, Aborígens, Cellers Família Torres i Across Spain.