L’Associació Hypatia Mars ha obert una convocatòria fins al 31 de gener de 2024 per seleccionar les cinc noves integrants per a la missió de simulació prevista per al 2025. La crida està oberta per a totes les dones que vulguin formar part del projecte i que tinguin alguna mena de vinculació amb les carreres STEAM (ciència, tecnologia, enginyeria, art i matemàtiques) i un bon domini de l’anglès. L’objectiu de la iniciativa és seguir els passos de la primera iniciativa, l’Hypatia I a l’estació anàloga Mars Desert Research Station, al desert de Utah, Estats Units, per enfortir els vincles creats durant la primera expedició.
Per presentar la seva candidatura per formar part del nou equip de treball del projecte, cada una de les persones que s’hi presentin també hauran d’aportar un treball de recerca o divulgació relacionat amb l’exploració espacial, especialment relacionat amb el planeta Mart, ja que és el principal estudi de treball de les missions de l’associació. En cas de ser acceptada a la nova tripulació del projecte, les noves integrants formaran part de l’equip de treball que inclou a les dues membres a la reserva d’Hypatia I, la matemàtica Anna Bach i l’estudiant d’enginyeria i esportista d’elit Helena Arias.
Promoure la divulgació científica
L’objectiu final d’aquest projecte de l’entitat no és fer una incursió a l’espai, sinó promoure les activitats de divulgació i fomentar vocacions científiques, en especial entre les nenes i les noies més joves. És per això que, a banda de la matemàtica i l’estudiant d’enginyeria, l’equip de treball també està conformat per altres professionals del sector que complementin la feina d’investigació. La darrera iniciativa de l’associació, que va ser tot un èxit, va comptar amb el suport de més de 50 entitats públiques i privades, entre les quals destaquen la Fundació Catalunya La Pedrera, la Fundació Banc Sabadell i la Generalitat de Catalunya.