Més de 32.000 casos de tos ferina a Europa en tres mesos. La Comissió Europea urgeix a vacunar bebès i embarassades davant la pandèmia d’aquesta malaltia. La comissària de Salut, Stella Kyriakides, ha advertit aquest dimecres de l’augment de casos a Europa d’aquesta malaltia, que pot ser especialment “greu sobretot en nadons”.
Els casos diagnosticats de gener a març ja són més elevats que els de l’any passat. Segons el Centre Europeu per a la Prevenció i el Control de Malalties (ECDC, per les seves sigles en anglès) ha registrat més de 32.000 infectats de tos ferina entre gener i març d’aquest any i més de 25.000 casos el 2023. Les dues xifres suposen un increment respecte als últims dos anys i els més afectats són els infants menors d’un any. Per això, l’ECDC ha demanat a les autoritats de salut públiques dels estats que reforcin els programes de vacunació als infants.

Situació a l’Estat espanyol: 8.260 casos
Segons dades del Centre Nacional d’Epidemiologia (CNE), durant les deu primeres setmanes de l’any, s’han diagnosticat 8.260 casos d’aquesta malaltia infecciosa, dels quals més de la meitat, al voltant dels 4.000, són a Catalunya. Des de l’Associació Espanyola de Pediatria (CAV-AEP) atribueixen aquestes dades a “l’esforç diagnòstic” fet des del territori. A mitjans de març, l’AEP va alertar que en dos mesos del 2024, els casos a l’Estat havien crescut un 85% respecte al 2023.
Durant l’any passat, a l’Estat, els nadons van ser els més afectats, però aquest 2024 s’estan registrant més casos entre els infants entre els 4 i 10 anys, diuen des de l’ECDC, ha recollit l’Agència ACN.
Els experts recomanen reforçar les vacunacions també en les dones embarassades. “La immunització contra la tos ferina durant el segon i tercer trimestre de l’embaràs és molt eficaç per prevenir malalties i morts entre els nounats que encara són massa joves per ser vacunats”, indiquen des del Centre Europeu per a la Prevenció i el Control de Malalties.