Turull obre dijous la via d’Estrasburg just abans que arribi l’indult

L'estratègia europea en marxa

Front europeu en solfa. Jordi Pina i Francesc Homs, els advocats del conseller Jordi Turull, presentaran aquest dijous el recurs davant el Tribunal Europeu de Drets Humans. Serà el primer recurs dels presos polítics que arribarà a la justícia europea arran de la condemna per sedició que els va imposar el Tribunal Suprem. Un primer recurs que arriba just abans que el consell de ministres de Pedro Sánchez aprovi de manera definitiva els indults. Després de registrar el recurs, els advocats n’explicaran el contingut acompanyats del president de la Generalitat a l’exili, Carles Puigdemont.

El recurs passa per remarcar la vulneració de drets fonamentals com el del jutge predeterminat per llei, així com per la manca de taxativitat jurídica del delicte de sedició que interpreten com una vulneració dels drets de reunió, manifestació i llibertat d’expressió i opinió. L’estret marge que deixa el formulari i l’addenda argumental ha obligat als lletrats a treure punta el llapis i a afinar bé l’estratègia amb un repartiment per a cada recurs de les vulneracions que poden considerar més específiques en cada cas concret.

La “Comissió Europea” dels lletrats que coordina els recursos està configurada per Jordi Pina -lletrat de Jordi Sànchez, Jordi Turull i Josep Rull-, de fet, és l’únic que té de moment, la via oberta per recórrer a Europa; Benet Salellas, advocat de Jordi Cuixart; Judit Gené, que representarà els interessos de Quim Forn i Meritxell Borràs; Andreu Van der Eynde, que dirigeix la defensa d’Oriol Junqueras, Raül Romeva, Carme Forcadell i Dolors Bassa, i Gonzalo Boye, que ha dirigit la internacionalització judicial del Procés a través de l’exili. A més, també hi participen ERC, JxCAT, Òmnium i l’ANC.

Comentaris

    Doctor Strangelove 08/06/2021 9:24 am
    Rull, Turull i Cucurull, el trio la la la! No són guapos, no són intel·ligents, però mira per on, als indepes els hi agraden, i és que com diu aquell: "para gustos colores". Doc.
      Jo 09/06/2021 12:29 am
      Doncs mira, tú no ets intel.ligent, vas de set ciències, i ets un gilipolles integral, no és estrany que als indepes ens agradin les persones íntegres i honestes, cosa que tu no saps què és! Ets un desgraciat que parla per no callar, vés a cagar!!
      Lionel Mandrake 08/06/2021 1:11 pm
      Una cosa és no tenir arguments per a defensar la teva patètica Espanya, "atractius" per a convèncer algun català despistat, una altra cosa és fer el ximple tot escrivint collonades.
      Doctor 08/06/2021 11:20 am
      Doctor Strangelove, ets més lleig que el cul d'una mona i s'assembla molt a la teva intel·ligència.
      Avui el Doctor Strangetrosdesoca tira de refranyer! 08/06/2021 10:04 am
      Copiant i enganxant es molt fàcil, eh ruc? Ets un merda seca amb dos doctorats ficticis.
    Ramon 08/06/2021 8:48 am
    L'única explicació possible dels indults (reversibles) que Junqueras no fa res en garlava que se'ls fiquessin on els càpiguen és Europa. O bé han set condició pels fons amb els que esperen revertir les enquestes a còpia de malbarataments clientelars i populistes.... o bé han volgut evitar la humiliació d'haver d'alliberar els presos polítics per imperatiu de l'estranger de fora.
    ciutadà 08/06/2021 8:41 am
    Doncs passarà que, si Espanya cobra els fons europeus, tornarà a engarjolar els indultats. Recordeu què l' indult és "Reversible"
    BondiaCatalunya 07/06/2021 8:50 pm
    Menys mal que aquesta vegada sí que inclouen Boye.
    Veterà antifranquista. 07/06/2021 6:56 pm
    Aquest corri-corri vé perquè han vist que els fons europeus perillen. A veure què passarà quan hagin cobrat -si cobren- amb els encausats i empresonats
      Doctor Strangelove 07/06/2021 10:41 pm
      Aquest d,en Turull era el que acompanyava la famigglia pujolone,als jutjats. És ben bé allò de "dime con quien vas y te diré quien eres". Doc.
      3
      117
      Respon
        Società Foggiana ha ha ha 08/06/2021 1:30 pm
        Io sono più delle famiglie Aznarone, Cospedale, M. Raggioi, Villareggio, Zaplanini, Pocotempo-Rato... Non so, però questi famiglie sono e mi sembrano sempre di più come la 'Ndrangheta, la Camorra, la Saccra Corona e la Mafia. Penso che siano molto più simile a gli non nazioanlisti di tutta la vita. Dimmi chi critichi sempre e ti diró chi sei, dottore di merda.
        Lisa 08/06/2021 9:06 am
        Si, set ciències, i la portera de la finca també deu ser sospitosa, perquè li obria la porta als matins...i el xòfer també i el que li servia el cafè als matins...mira que ets recargolat tros de soca!
        Ramon 08/06/2021 12:58 am
        Hi ha qui acompanyà el patriota en cap Jordi Pujol... i hi ha qui acompanyà el botifler en cap Pasqual Maragall.
          Ehem ! 08/06/2021 1:35 pm
          I n'hi ha que encara voten el PP, un partit fundat el 1976 per 7 ex-ministres de Franco. Nascut amb el lema "Espana, lo único importante". Ha, ha, ha.
    Català 07/06/2021 6:34 pm
    Canya contra la podrida Espanya!!
    Carles Prat 07/06/2021 6:00 pm
    Esperem que Europa no s'arronsi
      Bellacasa 07/06/2021 6:24 pm
      Carles, "Europa", millor dit la Unió Europea i els estats democràtics del món en prenen nota des de fa anys. Els estats del món s'ajuden i intercanvien favors entre ells, solament fer-la grossa per part de l'estat espanyol, farà activar els altres estats i que no s'arronsin. L'estat espanyol porta un seguit, sense fi, de despropòsits que cada dia posa més en entredit i en compromís, la "confiança" a l'estat espanyol envers els seus aliats mundials. Omplir la pica dels escàndols jurídics i governamentals espanyols, és aquesta la via. Temps.
    Luisnomeacuerdo 07/06/2021 5:57 pm
    Tururull para este fascista independentista con pinta de fraile mojado.tierno donde los haya.
    1
    157
    Respon
      JAUME 08/06/2021 10:42 am
      Luisnomeacuerdo perquè no te'n vas a escriure a l'ABC , El Periódico o El Mundo. Són diaris nyols com tu. Et trobaràs molt a gust.
      JAUME 08/06/2021 10:34 am
      Feixista ets tu. Nyol.
      Jo 08/06/2021 9:08 am
      Deixa de escriure de coses que no entens i comença a buscar qui era ton pare! Tros de fatxa!
      666 08/06/2021 2:51 am
      NO para los cerdos de tu cerda família !
      Tenim memòria 07/06/2021 6:15 pm
      Brams i collonades d'ase no arriben al cel. Ve-t'ho ací. No cal afegir-hi res més.
        Ramon 07/06/2021 7:08 pm
        No responguis els vòmits del Gabriel Rufián. Si vol res, d'entrada que ens ho digui en la llengua de Catalunya.
        25
        41
        Respon
        Gonzalo y vámonos 07/06/2021 7:00 pm
        ... !!!!Jajajajajajajaja!!! Y Don Luis usted se cre que estoy haciendo !!!!!!!!!!!listoria!!!!! !!!!!!!!!Jajajajajajaja!!!! Lo que estoy haciendo siempre es el ridículo y el pena como usté....!!!!!!!! Jajajajaja!!!!! y !!!!!!!! Jajajajaja!!!!
    rd 07/06/2021 5:08 pm
    ben fet