Missing 'path' query parameter

El moviment Tsumani Democràtic ha emès aquest dimecres al migdia un comunicat on deixa clar que “la no violència és l’eina més potent que tenim per fer evident la demofòbia de l’Estat espanyol, que fins ara només ha utilitzat la força, la violència i la repressió per abordar aquest conflicte polític”. En el text, el moviment que dona resposta a la sentència de l’1-O, fixa tres prioritats pels propers dies. La primera, que les marxes d’avui, demà i demà passat, la vaga de divendres i la manifestació unitària del dia 26 sigui “un èxit absolut”. I explica que, fins al dia 26, “no està prevista cap iniciativa des de Tsunami”, perquè “tot el protagonisme, ara, a les inciatives en marxa”.

En segon lloc, es refereixen a l’app de Tsunami Democràtic. I demanen que estigui instal·lada i validada “al màxim possible de telèfons mòbils abans del 26 d’octubre”. El text assenyala que l’aplicació permetrà “actuar amb prou més precisió i eficàcia en el llarg camí de la desobediència civil no violenta que tot just ara comença”. En tercer lloc, el moviment fa referència a la no-violència. “Tot i la brutalitat policial d’aquests dies, completament inacceptable i per la qual exigim que s’assumeixin responsabilitats polítiques, sempre cal impedir, en qualsevol acció, que algú pugui promoure la violència o transformar l’acció en actes violents”. 

En aquesta línia, deixa clar que “Tsunami Democràtic només impulsa accions en el marc estricte de la disciplina no violenta. La no violència és l’estratègia fonamental del nostre moviment, per convicció i per efectivitat: ho demostren repetidament els moviments de desobediència civil de les darreres dècades”. I conclou: “El que hem començat no té marxa enrere. I no s’aturarà fins que l’Estat espanyol reconegui que ha d’afrontar el problema polític que planteja la ciutadania de Catalunya a través del diàleg i l’exercici democràtic”. 

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa
Missing 'path' query parameter