Dura resolució de la secció cinquena de la sala del Contenciós Administratiu del Tribunal Suprem contra les restes de Ciutadans. Els magistrats han tombat en una sentència de 28 pàgines, a la que ha tingut accés El Món, el recurs d‘Inés Arrimadas, José Espejo Saavedra i Carlos Carrizosa contra l’indult parcial de Jordi Turull per la seva condemna de sedició arran del judici del Procés. La sala no només desestima el recurs, al que s’hi van oposar els advocats Jordi Flores, Olga Amargant i Judit Rossell de Fundesplai i l’advocacia de l’Estat, sinó que a més, els condemna en costes amb un màxim de 4.000 euros per cadascuna de les parts que han hagut de respondre al recurs.

Els magistrats, en un delicat i contundent exercici de dret processal, demostren als tres recurrents que el seu recurs no tenia cap sentit, perquè, com se’ls va advertir en les qüestions prèvies, no estaven legitimats per interposar-lo. De fet, els acusa d’actuar amb certa temeritat perquè la seva condició de diputats no els converteix en víctimes del Procés independentista, perquè, precisament, els seus drets van ser rescabalats amb el procés i la condemna judicial contra els líders del Primer d’Octubre. La setmana passada el mateix Suprem també va tombar els recursos d’Enric Millo per no estar tampoc legitimat per poder impugnar-los.

El secretari general de Junts, Jordi Turull, durant l’acte d’Argelers d’aquest dilluns / Nico Tomás / ACN

Sense interès concret, a pagar

Després d’un veritable curs de legitimació activa en el procés contenciós dels tribunals espanyols, el magistrat ponent Wenceslao Francisco Olea Godoy i els cinc ponents descarten “l’interès concret invocat pels recurrents”. Però no s’aturen aquí, sinó que els renyen perquè “el recurs no té cap altre objecte que la defensa d’una determinada posició política sobre la concessió de l’indult i la legalitat del mateix, i es qüestiona fins i tot la constitucionalitat de la Llei de 1870″. Un plantejament que utilitzaven per justificar ser part, però que els togats deixen clar que no habilita per adquirir la condició de part en el procés. De fet, els hi recorda que com a diputats poden impulsar les reformes que convinguin per tal de limitar aquest dret d’indult i no recórrer a la seva condició de parlamentaris per intentar bloquejar-la.

A més, la Sala, prou molesta per la seva utilització d’arma política, a més de desestimar el recurs, el fa pagar. En aquest sentit, i de conformitat amb l’article 139 de la Llei Reguladora de la Jurisdicció Contenciós Administrativa fa una expressa condemna en costes als tres exlíders de Ciutadans. Així indica que hauran de pagar una factura, de 4.000 euros a tot estirar, més IVA, a cadascuna de les parts que han hagut d’intervenir en el recurs, l’Advocacia de l’Estat i FUNDESPLAI.

Part de la resolució que condemna a pagar 4.000 euros en costes a Inés Arrimadas per haver interposat un recurs contra els indults/Quico Sallés
Part de la resolució que condemna a pagar 4.000 euros en costes a Inés Arrimadas per haver interposat un recurs contra els indults/Quico Sallés

Més notícies
Notícia: La fiscalia demana al Suprem que amnistiï Roger Torrent
Comparteix
També inclou a la petició tres membres més de la seva Mesa
Notícia: El Parlament Europeu nega per ara l’escó a Toni Comín
Comparteix
L'organisme esperarà a l'emissió d'una nova sentència del TJUE sobre la necessitat d'acatar la Constitució per ser diputat
Entrevista: Antoni Cañete: “Faig un balanç negatiu del Procés: molt soroll i pocs resultats”
Comparteix
ENTREVISTA al president de PIMEC
Notícia: El Govern acusa el Suprem de “retorçar” l’amnistia i desafiar el Congrés
Comparteix
Plaja defensa aplicar-la en la seva "totalitat" després que s'hagin amnistiat els policies de l'1-O

Comparteix

Icona de pantalla completa