Finalment, el titular del Jutjat d’Instrucció número 13 de Madrid ha decidit arxivar la querella que va presentar l’expresident del Barça, Sandro Rosell, contra el gruix de la policia patriòtica. Rosell va presentar la querella, arran dels àudios i documents publicats per El Món, que apuntaven una investigació prospectiva contra ell. Després d’un llarg periple judicial, el jutge va admetre a tràmit la querella i després de les primeres diligències, amb declaracions com la del comissari d’intel·ligència jubilat, José Manuel Villarejo, el ministeri fiscal va interessar l’arxivament. Ara, el jutge ha decidit fer-li cas i tancar el cas. Des de la defensa de Rosell ja han anunciat a El Món que apel·laran la decisió.
La querella es va presentar per organització criminal, falsedat de funcionari públic en document oficial, acusació i denúncia falsa, malversació de cabals públics i detencions il·legals i es dirigia contra el comissari José Manuel Villarejo, contra els inspectors del Cos Nacional de Policia, Antonio Giménez Raso i Alberto Estévez, l’exagent del FBI, Marc Varri, i l’excap d’Unitat d’Afers interns, Marcelino Martín Blas. Ara el jutge no hi veu cap entramat delictiu en cap dels denunciats. En qualsevol cas, el jutge no veu cap indici que les activitats dels denunciats van influir el procés judicial obert contra Rosell a l’Audiència Nacional que el va portar a romandre a la presó durant gairebé dos anys per després ser absolt.

Des del deu de maig
La querella es va presentar fa més d’un any, l’octubre del 2022, i no va ser fins el maig d’aquest any que Rosell va ratificar la querella en seu judicial. Una ratificació en la que va demanar al jutge anar “fins al fons”. Dies després va declarar el comissari Villarejo. Les defenses dels altres denunciats també van demanar l’arxivament i finalment, el passat 23 de novembre, la fiscalia es va afegir a les peticions de tancament del cas.
La tesi que sosté la defensa de Rosell, a mans de Pau Molins, és que Rosell va estar dos anys en presó preventiva per uns fets que va ser absolt arran d’una “trama que tenia com a objectiu la lluita contra l’independentisme a través de les clavegueres de l’Estat, de la que Rosell n’era absolutament inconscient”. “Per tant, Sandro Rosell, poc pot aportar sobre els fets i d’aquí que sigui tan important la declaració de Villlarejo”, recordava Molins en sortir del jutjat. “Rosell sempre va sospitar durant els dos anys que va estar a la presó que hi havia alguna cosa més que una qüestió jurídica, però hem trigat més de sis anys en esbrinar la veritable raó d’una imputació irregular de la qual en va sortir absolt”, va defensar l’advocat