Cop de porta del Congrés a la iniciativa d‘ERC, que reclamava al govern espanyol la derogació dels delictes d‘injúries a la Corona i ultratge a Espanya que contemplen els articles 490.3, 491 i 543 del Codi Penal. El PP, PSOE i Ciutadans hi han votat en contra, mentre que Podem, PDECAT, Compromís i Bildu han donat suport a la proposta, segons ha recollit el 3/24.

 

La diputada republicana, Ester Capella, ha defensat la prohibició a la comissió de Justícia del Congrés, on ha al·legat a la llibertat d’expressió. “Empresonar algú per cremar una foto indica un nivell baix de maduresa democràtica, sigui a Espanya o a l’Afganistan”, ha reblat.

 

Per part del PP, Franciscno Molinero ha sostingut que aquests articles al codi penal preserven l’ordre polític que fixa la Carta Magna: “La qüestió és si estem o no estem disposats a derogar aquelles normes que protegeixen el manteniment de l’ordre polític que sanciona la Constitució espanyola.”

 

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa