Pérez de los Cobos: “L’1-O la policia va fer una tasca digníssima, amb professionalitat i contenció”

El coronel de la Guàrdia Civil xoca amb Rufián i Nogueras a la comissió 'Kitchen' del Congrés

El coronel de la guàrdia Civil Diego Pérez de los Cobos, que va ser el coordinador del dispositiu policial de l’1-O- ha negat aquest dijous que la Policia Nacional i la Guàrdia Civil “apallissessin” els ciutadans durant la jornada del referèndum. Segons ha afirmat van fer “una tasca digníssima amb eficàcia i professionalitat”, i durant aquella jornada no es va produir cap “violència extrema”, sinó que hi va haver una actuació “proporcionada” basada en “l’ús legítim de la força” i amb un “encomiable esforç de contenció” per part de la policia. També ha insistit que “des del punt de vista professional” l’1-O “no es va produir cap càrrega”.

Pérez de los Cobos ha fet aquestes manifestacions en resposta a les preguntes que el portaveu d’ERC, Gabriel Rufián, i la de JxCat, Míriam Nogueras, li han fet durant la seva compareixença a la comissió d’investigació de la trama ‘Kitchen’ del govern del PP per robar documents a Luis Bárcenas que comprometien aquest partit.

La sessió ha pujat de to especialment durant les preguntes de Rufián, que ha acusat Pérez de los Cobos de “mentir”. “Vostè era el màxim responsable de l’operatiu de l’1-O, en quin moment decideixen que s’apallissi la gent que va a votar?” ha preguntat el portaveu dels republicans.

En la seva resposta, Pérez de los Cobos ha afirmat que no pot “passar per alt” que s’acusi les Forces i Cossos de Seguretat de l’Estat d’apallissar gent durant l’1-O, perquè són “digníssims professionals que van dur a terme una tasca digníssima amb eficàcia i professionalitat”.

La portaveu de JxCat, Míriam Nogueras, també li ha retret que la policia utilitzés “violència extrema” durant aquella jornada, i li ha preguntat –sense èxit- qui va donar l’ordre de dur a terme les càrregues i actuacions per la força.

Nogueras li ha recordat que els titulars de tot el món després d’aquella jornada assenyalaven Espanya com a “vergonya d’Europa“.

Segons Pérez de los Cobos, el terme “violència extrema no es correspon a la realitat”, i la policia va actuar per donar compliment a les ordres del Fiscal i la jutgessa del TSJC “que obligava aquestes forces de seguretat a acudir a aquells locals i decomissar el material amb el qual es pretenia celebrar el referèndum que havia estat declarat il·legal”.

En aquest sentit ha insistit que “l’actuació d’aquestes forces de seguretat va ser professional i proporcionada”. “Si per accedir a aquell local hi ha individus que s’interposen a la porta i als llocs d’accés per fer obstrucció, les FCSE en l’ús legítim de la força, de manera proporcionada i fent un encomiable esforç de contenció, van provar de complir les ordres rebudes de la millor forma possible i provant de combinar l’eficàcia al respecte als principis d’actuació que regeix la llei”.

Comentaris

    Pepa 26/03/2021 8:57 pm
    Rata de claveguera mentidera i pudent...
    Arxi 26/03/2021 2:58 pm
    Yo no perderia el tiempo aquí, lo que tendrias que hacer, ya que té preocupas por las cosas perdidas, es buscar a tu padre...
    Anònim 26/03/2021 9:04 am
    Tens tota la raó, Lisa!
    Caram, caram 26/03/2021 8:55 am
    I sort que a l'1-O la senyora Merkel va dir prou a tanta magnifica professionalitat policial espanyola. Per negar que no quedi per aquests mestres de l'escapisme
    L'OBSERVADOR ASTORAT 25/03/2021 11:01 pm
    DIARIO16 (07/03/2019): Diego Pérez de los Cobos en 1981, vestido con su "camisa azul" se presentó "voluntario" en el Cuartel de la Guardia Civil de Yecla, para apoyar el "golpe militar del 23-F". Participó de manera activa junto a su hermano Francisco, en la campaña por el "NO a la Constitución Española"./ O sea, el màximo responsable de la Guardia Civil en Madrid, "camisa azul" y favorable al "golpe del 23-F". Y su hermano, activamente a favor del "NO" a la Constitución Española, fué nombrado "Presidente del Tribunal Constitucional"./ España "ESPERPENTO" contínua e inacabable.
    Gaf 25/03/2021 10:14 pm
    Ja arribarà la teva hora cabro
    Violents proporcionals 25/03/2021 10:09 pm
    Podriem parlar de violència proporcionada, si l'1 d'octubre independentistes, per exemple amb coctels molotov, haguessin ferit i tret algun ull a 1000 i pico de policies nacionals i guardia civils.
    GAVANENC 25/03/2021 9:04 pm
    L'1-O la policia i la GC es van comportar com uns xuloputes...
      Lisa 26/03/2021 7:54 am
      El que són...
        Anònim 26/03/2021 8:34 am
        Lisa,a tí te han chuleado mucho,verdad?
          Lisa 26/03/2021 2:49 pm
          Mira, intento no relacionar-me amb fills de puta, i com que la majoria ademès són molt curts de gambals i se'ls veu a venir de lluny, doncs me n'he sortit prou bé. Als fatxes ni m'hi acosto...
    fideli 25/03/2021 8:37 pm
    TE-RRO-RIS-TA
    JordiP 25/03/2021 8:32 pm
    Cínic. Mentider. Perjur. Maltratador.
    pataume 25/03/2021 8:31 pm
    Quina cara de mala llet el pikolo de los cobos ,tot un exemplar de perro del estado y mal xinat ,
    JT 25/03/2021 8:05 pm
    Que Pérez de los Golpes, ja has trobat les urnes??????????? JA JA JA!!!!!!!!!!!
      Anònim 26/03/2021 8:37 am
      Y tú has encontrado ya tú República que desapareció en unos segundos y aún no la habéis encontrado.
        Anonim2 26/03/2021 8:04 pm
        I tu has Ppgut coneixer al teu pare?
        Arxi 26/03/2021 2:58 pm
        Yo no perderia el tiempo aquí, lo que tendrias que hacer, ya que té preocupas por las cosas perdidas, es buscar a tu padre...
        Jo 26/03/2021 2:55 pm
        I tu? Has trobat a ton pare?
        Lisa 26/03/2021 2:53 pm
        La república ens la varen prendre els feixistes, i no, de moment no l'hem recuperat, tot arribarà, ara la democràcia que us varen vendre als idiotes, aquesta no la trobareu mai, perquè no us heu donat compte encara que viviu a una merda de dictadura, en la que quan més malparit i més podrit ets, més escalafons pujes..gràcies naturalment als soques com tú!
      Jo 26/03/2021 7:58 am
      Si el fdlgp, menteix amb lo del 1 de octubre, si nega l'evidència, si és tan i tan porc i mercenari, que voleu que digui de l'operació Kitchen? Segur que se'n va untar bé les mans! Aquests país és pròspera quan més malparit, i fill de puta ets, i aquest té tots el mèrits!
    Pajaritu 25/03/2021 7:24 pm
    Gracias a Dios, ahí estaba ese día la Guardia Civil. ¡¡¡ JAJAJAJAJA... JAJAJAJAJA... JAJAJAJAJA !!!
    2
    226
    Respon
      Un mes 26/03/2021 9:32 am
      Si però al que te refieres no tiene nombre cualquier descalifucativo sirve
      Donald 25/03/2021 9:45 pm
      29 de maig, molt a celebrar, fdpgc
      Moixó 25/03/2021 9:08 pm
      Amb el cantar es coneix l'ocell i amb l'escriure el cervell.
    skamarla 25/03/2021 7:01 pm
    El procés no s'acaba fins que aquest paio no estigui tancat en una presó de la República Catalana. Amb el Llarena, el Millo i tutti quanti.
      En fi 25/03/2021 10:23 pm
      Ara resulta que repartir gratuïtament violència, et dignifica. Deu ser que ser un fidel servidor del todo atado y bien, un no ha de tenir cervell
      Pol Puig 25/03/2021 7:41 pm
      Espera’t quiet a la cadira. Quan hi hagi la republica al pas que anem tots aquest portaran anys al altre barri. Som uns desgraciats sense collons.
      Josep 25/03/2021 7:15 pm
      Tancat no, ens costaria diners. Ha de penjar del filferro.
        Lisa 26/03/2021 8:00 am
        Tantes bones persones, persones humanitaries que ens deixen abans d'hora i els fills de puta, es moren al llit de vells i després d'haver fet més mal que una pedregada!