Aragonès repta els contraris a la taula de diàleg a proposar “una alternativa”

El president de la Generalitat admet que el conflicte de l'aeroport "no és gratuït"

El president de la Generalitat, Pere Aragonès, ha reptat aquest divendres a les formacions que siguin escèptiques amb la taula de diàleg a presentar-hi “una alternativa“. “Però una alternativa de veritat”, ha manifestat el cap del Govern. “Si algú creu que davant d’aquesta oportunitat que tenim, hi hem de renunciar, que em digui què hem de fer”, ha assegurat de manera contundent Aragonès, després que li hagin posat un tall de l’expresident Quim Torra en el qual es mostrava poc optimista amb la taula de diàleg.

En una entrevista al Matí de Catalunya Ràdio, Aragonès ha dit que entén que existeixin posicions contràries a la taula de diàleg i que sigui una mesa de negociació que generi escepticisme. “Crec que hi ha un escepticisme lògic perquè l’Estat ha tingut el comportament que ha tingut, però com a país hem de confiar en el nostre potencial i la nostra força”, ha manifestat el també coordinador nacional d’Esquerra Republicana de Catalunya.

El president de la Generalitat, Pere Aragonès, parlant sobre la taula de diàleg a l'estudi de Catalunya Ràdio | Twitter @maticatradio
El president de la Generalitat, Pere Aragonès, parlant sobre la taula de diàleg a l’estudi de Catalunya Ràdio | Twitter @maticatradio

Aragonès ha dit que “en els propers dos o tres dies” es confirmarà si aquesta taula se celebra el dijous o el divendres de la setmana que ve, i ha donat per fet que el president del govern espanyol, Pedro Sánchez, estarà present en aquesta taula. “És natural i és el que toca“, ha dit. El president de la Generalitat ha recordat que l’objectiu d’aquesta taula no és només el diàleg, sinó la “negociació”, i que per això és imprescindible que les dues parts s’escoltin. “Serà una negociació difícil”, ha admès.

De fet, ha reconegut que “no és gratuït” que el govern espanyol hagi decidit tirar pels aires la inversió de 1.700 milions d’euros que s’havia de fer a l’aeroport de Barcelona. Ha admès que alguna afectació tindrà això en aquesta taula de diàleg, però també ha volgut deixar clar que “a la taula de diàleg no s’hi va a parlar d’aeroports ni de Rodalies“. Ha insistit que per a això ja existeix la comissió bilateral i que l’objectiu d’aquesta mesa és solucionar un conflicte polític de fons.

Comentaris

    miquel puigpelat 10/09/2021 10:42 am
    La DUI.
    fat boy 10/09/2021 10:43 am
    Per exemple, boicotejar totes les iniciatives del gobierno a las Cortes i a Europa siguin quines siguin?. Boicotejar tots els bancs espanyols que tinguin fons de la Generalitat?. Inspeccionar a fons sense excepcions i multar tots els camions que provinguin d'Espanya i no compleixin les regulacions estrictament?. Perseguir al Tribunal dels Drets Humans als sicaris de l'estat que fan de jutges?. Dipositar els fons bancaris de la Generalitat a Suissa, lluny de les urpes dels espanyols?.
      pel Gordet ruquet... 10/09/2021 1:52 pm
      No es pot boicotejar res a las Cortes perque el vot indepe és minoria a Madriz, tampoc a Europa perque la minoria és encara més minoria. A ón posaràs els fons de la Generalitat? Creus que Madriz et transferirà els recursos a un banc Suís? Tenim prous Mossos per inspeccionar i multar tots els camions? Els tribunals de Drets Humans ja tenen un munt de causes de Catalunya contra escaÑa, però necessitan el temps de la justícia. Alguna altra idea que no sigui infantl o de bomber?
        fat boy 11/09/2021 9:55 am
        A l'imbecilet espanyolet. Ja t'he contestat convenientment les teves animalades, per desgracia no han agradat al censor de guardia i no han estat publicades.
    Ricard 10/09/2021 10:48 am
    Molt senzill: l'alternativa és la llibertat.
      Doctor Strangelove 10/09/2021 12:58 pm
      Per què no et boicotejes a tu mateix, meló? Doc.
      Doctor Strangelove 10/09/2021 12:59 pm
      Com és què ets tan i tan curt? Doc.
    Clara 10/09/2021 11:02 am
    Això! ERC fa el mingo i fica la pota rastrera per aupar el PSOE a canvi de no-res (taula de negociació buida de contingut) i demana als altres que els treguin les castanyes del foc per tanta presa de pèl. El baix nivell del personal que okupa càrrecs polítics és molt preocupant.
      Taula de diàleg? 10/09/2021 1:59 pm
      Gracies a que la mitat dels indepes votan corruptgent, i els corruptgents han boicotejat la taula des del primer dia (possiblement perquè no ha estat seva la iniciativa per sortir de l'atzucac de haver prUcessat cap enlloc 10 anys) resulta que no servirà per a res, un favor dels corruptgents a les poques ganes que te Sánchez de dialogar amb Catalunya. Iluminans Clareta, cap idea millor que seura i parlar?
        Lluït 10/09/2021 10:06 pm
        és veritat, molts voten ERCorrupta, que ja s'ha vist de quin preu calcen. Junqueras Vies (de cul de sac) traint entre mentides i sospirs ploraners la declaració d'independència i altres gràcies... Sort que el MHP Puigdemont va internacionalitzar el conflicte. Qui estigui lliure de corrupció que parli però els tics d'antiquats s'han d'anar ajustant a les realitats actuals.
        fat boy 10/09/2021 11:55 pm
        Els que han boicotejat la mesa no son els corruptgents sino els socialfeixistes i les hipotequetes de la Dreta Monarquica del Nordest.
    Anònim 10/09/2021 11:31 am
    La DUI
      Per reclamacions a Waterloo! 10/09/2021 2:03 pm
      Va ser el poc honorable batxiller foll Fuigpelmón el que va suspendre la DUI en segons i va fugir deixant-ho tot enmerdat. De esos polvos, estos lodos...
    Groc 10/09/2021 12:07 pm
    "La Clara" No aclara res. Els d'alt nivell politic (no mo crec) criticar ,criticar per fersa nota i res mes Lo que si tenen es un estol d'homes i dones que li riuen les gracies a canvi de que ? Res , son fantasmes
    Maria 10/09/2021 12:10 pm
    Aragones, et concretarè alternatives, ja que us veig molt perduts i falta d'ideies, per posar un exemple, DEIXEU DE REGALAR DINERS I CONTRACTES A EMPRESES ESPANYOLES CLARAMENT ANTI CATALANES, Bancs, companyies electricques, de telefonia, asseguradores, etc etc, TOTS els edificis publics, no aureien de tenis cap servei espanyol,
      per la Marieta 10/09/2021 2:07 pm
      Per què no vas donar totes aquestes idees als que han prUcessat cap enlloc 10 anys? Recorda que va ser el vostre batxiller foll qui va suspendre la DUI fa tres anys i va fugir deixant-ho tot enmerdat. L'hereu va ser el pallasso Torra que tampoc va fer res per la independència de Catalunya, només jugava amb pancartetes i sempre acabava obeint als jutges...
    el verdugo del Cid 10/09/2021 12:22 pm
    Què quina alternativa hi ha??? Però com pots tenir tantes penques, pocapena! Au, "segadora", vés a prendre vent abans que t'enviem a prendre altres coses...!
    Tripartit no, gràcies 10/09/2021 12:28 pm
    Què tal aixecar la suspensió de la Declaració d'Independència que va el Parlament el 27 d'octubre del 2017 ? I, si no hi ha les condicions per fer-ho, què tal posar-se a treballar per crear-les ? I, si no sap com crear-les, què tal donar suport al Consell per a la República, la única entitat independentista fora de l'abast de les urpes colonials ? I, si la direcció d'ERC i el sector autonomista de JUNTS tenen un pacte amb el PPSOEMOC'S per entretenir els catalans amb collonades i desmoralitzar-nos, què tal, al menys deixar de fer el ridícul ? Què tal dimitir i buscar-se una feina i servir Catalunya, per exemple plantant cols ?
      Pel corruptgent 10/09/2021 2:15 pm
      Fes memoria: Va ser el batxiller foll (que mai vam votar, va ser posat a dit per Miss Catalunya a títol d'hereu com és costum a La Famiglia) qui va suspendre la DUI en segons i va fugir deixant-ho tot enmerdat. El següent hereu, el pallasso Torra, tampoc va tenir pebrots de fer el que demanes. Que fàcil és enmerdar-ho tot i després dir-li als altres com solucionar-ho... La hipocresia a Can Corruptgencia cotitza a l'alça?
    Alter nativa 10/09/2021 12:41 pm
    L'alternativa passa perquè els venuts espanyolistes d'ERC deixin de boicotejar la nació catalana i de suplicar asseure's amb l'enemic.
      pel corruptgent 10/09/2021 2:10 pm
      Els venuts espaÑolistes per ara han demostrat els prUcessistes corruptgents durant 10 anys prUcessant cap enlloc, des que van veure la llum quan es van conèixer els missals i les vergonyes de La Famiglia des de 1975.
      Qui ha boicotejat la nació catalana? 10/09/2021 2:17 pm
      Potser el batxiller foll que va suspendre la DUI en 8 segons i va fugir deixant-ho tot enmerdat?
      Famiglia Junqueras, lladres estimats 10/09/2021 5:20 pm
      El corrupgent junqueras que ens ha robat 17 milions als catalans, junt amb la seva familia mafiosa i de criminwas reconeguts, amb l'Aragones es forraran com mai
    federalista 10/09/2021 2:04 pm
    hahah com bramen els hiperventilats pero resulta que qui ha guanyat les eleccions es el sr illa, i el segon mes votat es l'aragones, es diu democracia feu vosaltres indepres hiperventilts un partidet i amb l'espot ,carracelas la bierge,cotalelo i frikis varios guanyeu les eleccions, millor dit treieu un esco jajajaj de 135, m'aposte un brac que no treieu ni mig, i despres ja aneu fent coses es diu democracia indepres us ho explico o us faig un croquis.PD portar tamba a altre hiperventilat insigne que se m'oblidaba sudaca xarnego fachin, hahah aquest pot ser el president del minipartit.
    Vendetta 10/09/2021 3:50 pm
    Control de territori
    ERC CONTAINER D'INUTILS, INEPTES I LLADRES JUNQUERAS DE FERROVIAL 10/09/2021 4:51 pm
    Aragones, ets un ninot carallot i noingu t'ho diu? Au plega, i passa al corral, desgraciat, muchacho, que ets una wlmoina de 10 cm. Autonomia l'aufals dels burros, someres, gossos i aragonessos del monton
      Deu salvi a l'innocent Peret 10/09/2021 5:22 pm
      Sap greu que una persona innocent i no gaire capacitada l'hagin vestit de President. Als responsables caldria pirta al penal
        Antoni Costas, escolapi de Mataró 10/09/2021 6:03 pm
        Aquest Aragones es infantil, i no entenc com la seva familia permet l'humiliació que li fan. Fa llástima, tant innocent i oic preparat.
    Que patético 10/09/2021 6:34 pm
    Dios mio, me encanta! Que buen rollito entre grocnyordos!🤭🤭 Ya se sabía que el movimiento de la Andapandansiaaa, se iba a destruir entre ellos mismos!🤣🤣 Me dais lástima grocnyordos, sois como el pequeño hamster que sube cada día a su rueda de su jaula, y se da cuenta que no lleva a ningún sitio, pero sigue subiéndose sin parar!🤣🤣🤣
    Es broma 10/09/2021 6:37 pm
    Últimamente no hemos estado bien servidos en Catalunya...entre el Pelomocho del Fuigpelmon, el Chistorraaa y el enanito...🤭🤭🤭🤭🤣🤣🤣 No hay un servicio de marketing que pueda llevar un poco esto?...😱🤭🤭