Missing 'path' query parameter

El president d’Esquerra Republicana, Oriol Junqueras, només ha trigat quatre dies a fer el primer cessament des que va ser escollit novament com a president del partit. El líder de la formació ha decidit cessar el fins ara responsable de Compliment del partit, Xavi Mombiela, que va ser l’encarregat de redactar l’informe del cas dels cartells contra els Maragall, que va sortir de l’estructura B del partit, i que advertia que Junqueras estava al corrent del cas. Aquest cessament es produeix abans que la nova executiva posi en marxa la comissió de la veritat, l’organisme que vol crear per abordar l’escàndol d’aquesta estructura que es dedicava a fer campanyes de contrainformació.

Mombiela, que estava vinculat a Nova Esquerra Nacional, també formava part de la secretaria de Finances i de la Secretaria de Política Municipal d’ERC. Graduat en Dret, i postgraduat en Dret Local, també estudia el grau de Gestió i Administració Pública i treballa com a jurista, segons indica la web de l’organització. A més, és exregidor de l’Hospitalet i membre de la seva executiva local. El ja exresponsable de Compliment d’ERC ha publicat un comunicat a les xarxes per explicar que l’expresident del Port de Barcelona, Lluís Salvadó, ja com a gerent d’ERC, li ha comunicat la decisió de part del president d’ERC.

Una decisió amb efectes immediats que la nova direcció ha pres, segons explica l’afectat, per la “pèrdua de confiança”, però ell creu que el seu acomiadament s’ha fet “de manera sumaríssima”. “L’excusa de pèrdua de confiança en realitat és començar a treure conclusions que encaixin amb el discurs de la nova direcció i assenyalar la meva feina perquè deia una veritat incòmoda”, ha subratllat, en referència a les conclusions del seu informe.

Acusa l’entorn de Junqueras d'”atacs, amenaces i coaccions”

M’he sentit atacat, amenaçat i coaccionat: en privat, en reunions, a través de trucades telefòniques, als mitjans de comunicació i a les xarxes socials, per membres de la candidatura Militància Decidim a la Presidència i a l’Executiva Nacional d’ERC i per altres persones militants de l’organització que han mostrat públicament el seu suport a aquesta candidatura. I també, per perfils falsos a les xarxes socials”, ha manifestat Xavi Mombiela, i tot, segons ha dit, perquè els resultats de les investigacions “no han agradat perquè apunten com a responsables dels fets a determinades persones”, ha reblat en alusió al mateix president d’ERC.

Sobre la seva proximitat a la candidatura de Xavier Godàs i Alba Camps, l’exresponsable de Compliment del partit lamenta que “el que més mal em genera és que s’ha posat en dubte la meva imparcialitat perquè, un cop acabo la meva jornada laboral, exerceixo els meus drets com a persona militant d’ERC”. I en aquest sentit, ha insistit que les “coaccions contínues, amenaces, pressions i faltes de respecte” han durat “mesos”, una situació que, segons detalla, ha afectat la seva salut mental i física, i el seu entorn familiar.

Notícia en ampliació

Comparteix

Icona de pantalla completa
Missing 'path' query parameter