El Món - Notícies i actualitat d'última hora en Català
ERC pressiona l’ANC perquè replantegi la manifestació de la Diada
  • CA

La portaveu d’Esquerra Republicana, Marta Vilalta, ha dit a l’ANC que encara té temps de replantejar la manifestació per fer-la “inclusiva i transversal”. El president del Govern, Pere Aragonès, va anunciar que no hi seria perquè “és contra els partits i no contra l’Estat”. La portaveu dels republicans, Marta Vilalta, s’ha queixat que “enguany l’ANC ha renunciat a la transversalitat i ha optat per excloure, fer petit i dividir l’independentisme”.

Tot i això, considera que encara hi a marge per a “rectificar”. ERC no ha concretat qui hi participarà, tot i que ha augurat que “segur” que hi haurà càrrecs del partit “a tot arreu”. Vilalta ha dit que li encantaria participar-hi, però que l’enfocament no concorda amb el que pensa.

No confirma si hi participarà

De fet, ha expressat que animen la ciutadania a participar de tots aquells actes que considerin oportú, i el partit donarà llibertat per fer-ho. Amb tot, ha lamentat que la manifestació de l’ANC “critica l’independentisme de la vora i el volen fer petit i excloent”. “No ajuda que aquells amb qui compartim projecte, critiquin”, ha afegit Vilalta, que ho troba “la cosa més absurda del món”.

Preguntada per si ella mateixa hi serà en aquesta manifestació, Vilalta ha dit que això “és irrellevant”, perquè “no és qüestió de qui hi assisteix,  sinó de com se celebra la Diada”. “En aquests moments aquesta convocatòria i enfocament no concorda amb allò que defenso, que és sumar, ser més i més forts, i fer pinya i no apuntar a l’independentisme de la vora”, ha expressat.

El president de la Generalitat, Pere Aragonès, en una entrevista amb l'ACN al Palau de la Generalitat Data de publicació: divendres 19 d’agost del 2022, 06:00 Localització: Barcelona Autor: Jordi Borràs
El president de la Generalitat, Pere Aragonès, en una entrevista amb l’ACN al Palau de la Generalitat Data de publicació: divendres 19 d’agost del 2022, 06:00 Localització: Barcelona Autor: Jordi Borràs

Aragonès també es pronuncia en aquest sentit

El president de la Generalitat, Pere Aragonès, també s’ha pronunciat en aquest sentit en un acte a Sant Feliu de Llobregat. El president ha assegurat que per la Diada participarà d’aquells actes “on es puguin defensar les idees en positiu, de forma integradora i plural”. “També la llibertat del nostre país, defensant-ho des de la diversitat que hi ha però fent pinya”, ha afirmat. També ha assegurat que durant la jornada podrà participar de “molts” actes amb aquest esperit que ha comentat.

Aragonès ha assegurat que hi ha posicionaments diversos sobre la independència, “com plural és el poble català”, per això ha defensat que ell participarà d’aquells actes que reflecteixin aquesta realitat i que ho facin “per sumar”. “Allà m’hi trobaran”, ha insistit.

Més notícies
El líder de l'oposició, Salvador Illa / ACN
Comuns i PSC critiquen les “baralles” entre ERC, Junts i l’ANC
Notícia: Comuns i PSC critiquen les “baralles” entre ERC, Junts i l’ANC
Comparteix
En dues intervencions paral·leles, Mena i Illa han valorat l'absència de Pere Aragonès a la manifestació de la Diada
El Consell Executiu del Govern d'aquest dimarts / Ruben Moreno
Tots els consellers de Junts aniran a la manifestació de la Diada
Notícia: Tots els consellers de Junts aniran a la manifestació de la Diada
Comparteix
Ho han anunciat després que Aragonès hagi fet públic que no hi assistirà
La primera reunió de la nova executiva de Junts / ACN
Junts presenta una nova reconsideració a la Mesa per a Borràs basant-se en el dictamen de l’ONU
Notícia: Junts presenta una nova reconsideració a la Mesa per a Borràs basant-se en el dictamen de l’ONU
Comparteix
Demanen deixar sense efecte la decisió de la Mesa del 28 de juliol
El president d'Esquerra Republicana, Oriol Junqueras, i la secretària general d'ERC, Marta Rovira | ACN
ERC descarta avenços en la taula de diàleg el 2023 perquè és any electoral
Notícia: ERC descarta avenços en la taula de diàleg el 2023 perquè és any electoral
Comparteix
Rovira creu que l'any que ve el govern espanyol "actuarà en funció d'interessos clarament electorals i no profundament democràtics, estratègics i de justícia"

Comentaris

  1. Icona del comentari de: Edgar a setembre 05, 2022 | 15:10
    Edgar setembre 05, 2022 | 15:10
    Plural? Crec que avui el més plural és el fàstic que té la gent pels nostres governants.
    • Icona del comentari de: Resposta a setembre 05, 2022 | 18:15
      Resposta setembre 05, 2022 | 18:15
      El fatxa de Waterloo opina el mateix. Tots els polítics són una merda menys ell.
  2. Icona del comentari de: Hiperventilat a setembre 05, 2022 | 15:19
    Hiperventilat setembre 05, 2022 | 15:19
    Aneu molt sobrats ERC
  3. Icona del comentari de: Tècnic a setembre 05, 2022 | 15:28
    Tècnic setembre 05, 2022 | 15:28
    Aquesta senyora amb cara de Joker, l'ha fitxat el CNI, no?, es la ùnica explicació que li trobo a les bestieses que diu.
    • Icona del comentari de: Infiltrats i mala gent a setembre 05, 2022 | 18:17
      Infiltrats i mala gent setembre 05, 2022 | 18:17
      Junts no necessita cap infiltrat. Amb en Puigdemont creant el caos ja n'hi ha prou i de sobres.
    • Icona del comentari de: Pere Llimonera i Citronell a setembre 05, 2022 | 18:32
      Pere Llimonera i Citronell setembre 05, 2022 | 18:32
      ... N0 se... entre LaZis anda el juego...
  4. Icona del comentari de: superar la censura a setembre 05, 2022 | 15:28
    superar la censura setembre 05, 2022 | 15:28
    A l'statu quo autonòmic no li agraden les manifestacions, què vol dir que la gent reclami coses sense el filtre dels partits?
  5. Icona del comentari de: Passeu dels pringats de l'ANC a setembre 05, 2022 | 15:29
    Passeu dels pringats de l'ANC setembre 05, 2022 | 15:29
    Amb no donar-lis subvencions ni pagar-lis els autobusos Tractoria-BCN ja estan prou fotuts. Qu'els dongin.
  6. Icona del comentari de: rd a setembre 05, 2022 | 15:33
    rd setembre 05, 2022 | 15:33
    erñ botiflers
  7. Icona del comentari de: Raül a setembre 05, 2022 | 15:34
    Raül setembre 05, 2022 | 15:34
    Cínics fastigosos.
  8. Icona del comentari de: Mala peça a setembre 05, 2022 | 15:35
    Mala peça setembre 05, 2022 | 15:35
    Vilalta, has caigut molt baix. Mando y ordeno que se haga como to quiero. La virgen, però on s'ha vist, pots assistir o no a una manifestació, pots estar-hi a favor o no, però on s'ha vist, aquesta pataleta, anuncio que no hi vaig, però ara demano que es facin con jo vull, va dona va
  9. Icona del comentari de: uno que vive en Tabarnia a setembre 05, 2022 | 15:44
    uno que vive en Tabarnia setembre 05, 2022 | 15:44
    els senyorets no aguanten els xiulets? quin fastic de politics
  10. Icona del comentari de: Qui és l'autor de tanta mala bava, president? a setembre 05, 2022 | 15:45
    Qui és l'autor de tanta mala bava, president? setembre 05, 2022 | 15:45
    Vols dir, Vilalta , que no sou vosaltres els que voleu fer petit l'independentisme? Quin greu. És una ordre de Madrid? Què coi va pactar Junqueras amb la Santamaria quan la va visitar pocs dies abanslO qui greu de l'1O, d'amagat? Cal desfer el desig d'independència del poble català? Veig que ho teniu molt clar. Un dia sabrem la veritat. Prou propaganda per no assistir a la manifestació!
  11. Icona del comentari de: ERC Foteu fàstic! a setembre 05, 2022 | 15:51
    ERC Foteu fàstic! setembre 05, 2022 | 15:51
    Dirigents d'ERC, l'ANC per sort no es TV3. Els Partits són els que s'han d'emmotllar i representar a la societat, no a l'inrevés.
    • Icona del comentari de: Ves per on! a setembre 05, 2022 | 18:12
      Ves per on! setembre 05, 2022 | 18:12
      A mi em fan fàstic els corruptgents, i puc explicar el per què de tots ells: Il Capo dimFamiglia, Miss Catalunya, Fuigpelmón, el pallasso Torra i ara la xoni corrupta Laura Hagrid Borràs. Vols detalls?
      • Icona del comentari de: Vaporeta a setembre 06, 2022 | 00:47
        Vaporeta setembre 06, 2022 | 00:47
        Rufian, set veu el entrecuix....
      • Icona del comentari de: Pregunta a setembre 06, 2022 | 01:54
        Pregunta setembre 06, 2022 | 01:54
        329 mil eurus gastats en un anunci, què son segons tu?
    • Icona del comentari de: Tània Solé a setembre 05, 2022 | 19:08
      Tània Solé setembre 05, 2022 | 19:08
      La DICTADURA DEL MADURO JUNQUERAS es igual que la de Putin a Rusia. ARA.TV3.CAT.RADIO,NACIO DIGITAL, RAC1, 8TV. EL GRAN DICTADOR es un vulgar antidemocrata, un egolatra que s'adora a ell mateix. Pobre dona, pobres fills,amb un STALIN A CASA
  12. Icona del comentari de: Projectes compartits a setembre 05, 2022 | 15:53
    Projectes compartits setembre 05, 2022 | 15:53
    Aquells amb qui comparteixen projecte? Quin projecte per assolir la independència comparteixen? Estaria bé saber-ho perquè potser resulta que tenen un projecte per assolir la independència abans no s'extingeixi la humanitat i nosaltres sense adonar-nos-en.
  13. Icona del comentari de: UN EX ERC a setembre 05, 2022 | 16:10
    UN EX ERC setembre 05, 2022 | 16:10
    ERC JA ESTÀ FENT PASSOS PER A INTEGRA-SE DINS EL PSC_PSOE. CADA COP MÉS ÑORDO, MONÀRQUIC I MÉS ALLUNYAT DELS CATALANS.
  14. Icona del comentari de: 1 d'octubre: Diada Nacional de Catalunya a setembre 05, 2022 | 16:17
    1 d'octubre: Diada Nacional de Catalunya setembre 05, 2022 | 16:17
    Aquests paios del PSOER-ex-C deuen voler que a la manifestació cantem "les Segadores" i cridem "Visca la república espanyola". S'han pres molt seriosament el nomenament del mossèn com a "Virrei-adelantado" de Castellà a Catalunya
  15. Icona del comentari de: ERC cada dia és més irreconeixible a setembre 05, 2022 | 16:23
    ERC cada dia és més irreconeixible setembre 05, 2022 | 16:23
    Els pactes pels Indults també inclouen desmantellar el moviment Independentista? Perquè això és el que sembla amb la vostra actitud aquests últims mesos. Srs. d'ERC, la Independència no serveix de res portar-la de sèrie, la independència serveix si s'implementa.
  16. Icona del comentari de: ForaBotiflers a setembre 05, 2022 | 16:29
    ForaBotiflers setembre 05, 2022 | 16:29
    De replantejar res tros d'inepte. El que farem els catalans serà sortir en masa i si fa falta allargarem 3 dies la diada.
    • Icona del comentari de: JordiT a setembre 05, 2022 | 18:23
      JordiT setembre 05, 2022 | 18:23
      Al dia següent hi ha que currar
      • Icona del comentari de: Una pregunta a setembre 05, 2022 | 20:41
        Una pregunta setembre 05, 2022 | 20:41
        Quan has vist un corruptgent treballar? Són més de rentas i raconets...
  17. Icona del comentari de: almogaver.cat a setembre 05, 2022 | 16:43
    almogaver.cat setembre 05, 2022 | 16:43
    Pràcticament, fil per randa deien, Alícia Sánchezo Misterr Ribera. Fa anys, per NO, anar a la Diada. Quo Vadis ER? Potser; com deia en Pitarra: " Traïdor amb traïdors s'ajunten " ?
  18. Icona del comentari de: Miren a setembre 05, 2022 | 16:46
    Miren setembre 05, 2022 | 16:46
    Molt discurs i pocs fets. Au va que ja canseu embolicant la troca dia si i dia també. No us heu adonat que ja anem sense màscares i que ja en ens reconeixem com és cada u. Sempre tenen la culpa els altres no? Deixeu la gent tranquil·la. La Mani de l'onze sempre ha estat transversal, ho hem comprovat cada any i aquest any no serà diferent malgrat vosaltres. I la de la CUP és més transversal? Es pot saber a què jugueu? A què ve a voler emmerdar amb idiologies i sectarismes?
    • Icona del comentari de: 'Molt discurs i pocs fets' a setembre 05, 2022 | 20:43
      "Molt discurs i pocs fets" setembre 05, 2022 | 20:43
      Queda clar de qui parles, dels corruptgents, oi?
  19. Icona del comentari de: fideli a setembre 05, 2022 | 16:55
    fideli setembre 05, 2022 | 16:55
    a la mERda!
  20. Icona del comentari de: fideli a setembre 05, 2022 | 16:56
    fideli setembre 05, 2022 | 16:56
    saps, nena? demana una taula de 'negociació' amb ANC
  21. Icona del comentari de: Marta t'equivoques a setembre 05, 2022 | 17:11
    Marta t'equivoques setembre 05, 2022 | 17:11
    “No ajuda que aquells amb qui compartim projecte, critiquin”, ha afegit Vilalta, que ho troba “la cosa més absurda del món”. Això diu la Marta quan ells es passa tots les rodes de premsa criticant Junts amb una cara de foteta-burleta-superior-prepotent.
  22. Icona del comentari de: fent soroll per tapar-ho tot a setembre 05, 2022 | 17:20
    fent soroll per tapar-ho tot setembre 05, 2022 | 17:20
    Qui no estigui a gust amb la manifestació de l'ANC pot muntar el seu propi acte. Formalment, tot la repressió judicial, la gent encara es pot manifestar, no?
  23. Icona del comentari de: Miren a setembre 05, 2022 | 17:33
    Miren setembre 05, 2022 | 17:33
    No us heu adonat que sou la Nova Convergència, però sense peix ni cove? O esteu imitant a Sánchez fent tots els papers de l'auca, però sense tenir poder que encara és més penós? Digueu-li a Marlasca que ja no calen infiltrats. Farem bondat, a més ja tenim el Mossos. Val la pena llegir Bernat Dedéu ... "La tesi del règim junquerista és que la manifestació de la Diada ha perdut sentit transversal (ecs) i tolerància. Poc importa que l'afirmació en qüestió sigui falsa, que ho és, perquè aquí l'important és veure-hi la trampa; titllant-la d'intolerant i agressiva, els venedors de motos d'Esquerra pretenen continuar comerciant amb la idea d'eixamplar la base pel simple fet de salvar la seva quota de burocràcia autonomista"...
    • Icona del comentari de: Nova Convergència? a setembre 05, 2022 | 20:47
      Nova Convergència? setembre 05, 2022 | 20:47
      Són corruptes com la xoni Borràs? També estàn a punt d'anar a judici per haver fraccionat unes factures per evitar el control del Parlament amb els calers públics?
  24. Icona del comentari de: El 1-O, el CxR convoca a les 17:00 a l'Arc de Triomf a setembre 05, 2022 | 17:53
    El 1-O, el CxR convoca a les 17:00 a l'Arc de Triomf setembre 05, 2022 | 17:53
    Aquests paios del PSOER-ex-C estan perdent el sentit de la prudència. La vergonya ja fa temps que la van perdre
  25. Icona del comentari de: Francesc Font a setembre 05, 2022 | 17:54
    Francesc Font setembre 05, 2022 | 17:54
    A veure Vilalta, una manifestació sempre té un caràcter que sovint va més enllà del que li donen els seus organitzadors... i paradoxalment expressa clarament el caràcter dels qui la rebutgen. La de l'Onze de Setembre, més enllà del que pensin o creguin individualment aquells qui tindré a la meva dreta i a la meva esquerra, físiques o ideològiques, commemora i recorda la data en la que amb la caiguda de Barcelona, Catalunya, el Principat de Catalunya, va perdre les seves lleis i llibertats. Quedant sotmesa a les lleis de Castella. Cosa que passa ara mateix. I aquells qui tinguin mala consciència perquè quan toca voten al Parlament Espanyol contra drets, formes i institucions catalanes col·laborant activament a ser una regió espanyola, i actuen aquí amb esperit de règim de Vichy, és lògic que no vulguin participar. És lògic i humà que no vulgueu estar allà. Sí. Però Vilalta, no atribuïu idees ni feu desqualificacions ni als qui convoquen ni als qui estiguin allà. És molt pobre.
  26. Icona del comentari de: ERÑ, llufes neo.españolistes a setembre 05, 2022 | 17:58
    ERÑ, llufes neo.españolistes setembre 05, 2022 | 17:58
    Junqueras està boig? Erc estan bojos? Plegueu o al psiquiatra. Robar vots a favor d'españa es junquerisme porqueria, barbarisme español
  27. Icona del comentari de: E. Font Nicolau a setembre 05, 2022 | 19:14
    E. Font Nicolau setembre 05, 2022 | 19:14
    Pluralitat, transversalitat, la diada ha de ser de tots... les mateixes paraules amb què s'excusaven els partits espanyolistes (PP, PSC, Comuns, Ciutadans) i ara les utilitzen els d'ERC. No poden caure més baix. Quina vergonya de partit. Venuts i traïdors.
  28. Icona del comentari de: Eduard a setembre 05, 2022 | 19:37
    Eduard setembre 05, 2022 | 19:37
    Si els de ERC pensen que es una manifestaciò contra España, es natural que no hi vagen.No va ser altre que Companys qui va manfestar la seva adhesió a la republica española
  29. Icona del comentari de: Sue Realisme a setembre 05, 2022 | 20:12
    Sue Realisme setembre 05, 2022 | 20:12
    Perdó? Divideix i fa petit l'independentisme...? Porteu des d'abans del 9N fent això...! Va; ja us farem una manifestacioneta a mida, per vosaltres, de caire nostàlgic, amb la capçalera: "Llibertat, amnistia i Estatut d'autonomia"
  30. Icona del comentari de: Curios que a les 19:14 es publiquin els dos últims comentaris... a setembre 05, 2022 | 20:51
    Curios que a les 19:14 es publiquin els dos últims comentaris... setembre 05, 2022 | 20:51
    I no s'hagi publicat cap resposta als vomits anteriors, tots de corruptgents... Ja pagueu les hores extres del cenor oficial de elMónCorruptgent.Cot? I les cotitzacions a la seguretat social?
  31. Icona del comentari de: betelheuse a setembre 05, 2022 | 22:22
    betelheuse setembre 05, 2022 | 22:22
    No sé de que us estranyeu. Els esquerrosos fa anys que fan el mateix. La única diferència és que com encara ningú ha calat foc a la seu del carrer Calabria s'han anat envalentint i descarant. Hi ha algún militant que encara no estigui en nómina (o esperi estar-hi aviat) encara no se n'avergonyeix??
  32. Icona del comentari de: Rosa a setembre 06, 2022 | 00:14
    Rosa setembre 06, 2022 | 00:14
    Uuuui que nerviosets estan aquests d'ER. Ara veuen que l'Aragones l'ha cagat i volen fer-li una mani a mida. Però resulta que és la primera vegada en molt temps que l'Aragones és coherent. Què hi feria un servidor de la unidad d'Espanya en una mani independentista?. Apa, aneu a enganyar els vostres militants a sou, que la resta dels mortals ja us hem vist el llautó.
    • Icona del comentari de: Per Rosseta la corruptgent a setembre 06, 2022 | 09:39
      Per Rosseta la corruptgent setembre 06, 2022 | 09:39
      Aragonès l'ha cagat? Què ha suspès la DUI i ha fugit? Què ha penjat i retirat pancartetes quan li diuen els jutges? Què ha fraccionat factures a un camell amic per evitar controls del Parlament? Tens l'ESO nena?, o vas estudiar a la meseta?
  33. Icona del comentari de: 1-O Diada Nacional de Catalunya a setembre 06, 2022 | 00:54
    1-O Diada Nacional de Catalunya setembre 06, 2022 | 00:54
    Definitivament, el boicot del PSOERC a la manifestació de l'ANC m'ha convençut de que hi haig d'anar. Tenia pensat fer campana a la del 11-S i anar només a la que convoca el CxR el 1-O , però aniré a les dues
  34. Icona del comentari de: Curiós a setembre 06, 2022 | 01:55
    Curiós setembre 06, 2022 | 01:55
    Ja no distingeixo la Vilalta de la Arrimadas.
  35. Icona del comentari de: FORA-BOTIFLERS a setembre 06, 2022 | 02:29
    FORA-BOTIFLERS setembre 06, 2022 | 02:29
    Però pluralitat de que colla d'ineptes? La diada no hi enten de pluralitat, la diada es el dia de catalunya i els catalans. Aneu amb la vostra merda a una altre banda.
  36. Icona del comentari de: ERC bailoteo por epaña a setembre 06, 2022 | 09:47
    ERC bailoteo por epaña setembre 06, 2022 | 09:47
    Si Vilalta es la señorita Arrimadas, el Junqueras deu esser el Juan Carlos o el Carrichoza, oi? ERC pel vot de Ciudadanos, amb el Rufianito de España.Una fent de Sargento como latas de sardina
  37. Icona del comentari de: elMónCorruptgent.Cot a setembre 06, 2022 | 11:14
    elMónCorruptgent.Cot setembre 06, 2022 | 11:14
    Heu borrat (fer desapareixer) el primer comentari, demostrava que l'ANC ha estat prostituida pels corruptgents. Cap explicació, Cot?
  38. Icona del comentari de: Luisnomeacuerdo a setembre 06, 2022 | 11:37
    Luisnomeacuerdo setembre 06, 2022 | 11:37
    Si no dan pilas nuevas para el satisfacer con la camiseta sonrisitas no va.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa