L’expresident de la Generalitat Artur Mas ha criticat Junts per deixar “vacant” la presidència del Parlament després que Laura Borràs fos suspesa per la seva imputació en el cas dels contractes fraccionats quan dirigia la Institució de les Lletres Catalanes (ILC). “No és una bona decisió”, ha dit en declaracions a Catalunya Ràdio recollides per l’Agència Catalana de Notícies (ACN). “Les institucions més enllà de la situació d’una persona a títol individual estan per sobre les persones”.
Mas ha recordat que el 2016 va decidir fer un “pas al costat” quan va quedar clar que “no tenia sortida” després que la CUP es negués a donar-li suport. “No dic que sempre s’hagi de fer d’aquesta manera, però les institucions estan per sobre les persones”, ha dit. Amb tot l’expresident ha assegurat que Laura Borràs no estaria al banc dels acusats si “no fos qui és” i ha denunciat la situació de la dirigent. “No ha passat ningú per un cas així”.

Mas recorda que el fraccionament de contractes és una “pràctica habitual”
L’expolític convergent ha insistit que no s’ha jutjat ningú “amb aquesta severitat” per fraccionar contractes, una “pràctica bastant habitual en el conjunt de les administracions públiques”. Mas ha afirmat que molt a molt Laura Borràs podria haver comès una “potencial falta administrativa” que encara s’ha de demostrar que s’hagi produït.
La Mesa del Parlament va acordar la suspensió de Laura Borràs a finals de juliol de l’any després que el Tribunal Superior de Justícia de Catalunya (TSJC) l’enviés a judici per prevaricació i frau documental. Des de llavors, la vicepresidenta primera, Alba Vergés (ERC), fa les funcions de presidenta a l’espera que es resolgui el cas. El PSC i els comuns han començat a pressionar per buscar relleu a Borràs, però tant Junts com ERC prefereixen esperar que hi ha sentència. La presidenta de Junts no ha volgut dimitir a l’espera que es resolgui el cas.