Missing 'path' query parameter

La Mesa Ampliada del Parlament ha acordat aquest dimarts l’estructura que tindran els grups parlamentaris durant la XV legislatura, que tindran un nombre determinat de portaveus adjunts i de membres de direcció, anteriorment portaveus C. L’òrgan rector de la cambra catalana ha assolit un acord per trams que modifica el de la legislatura passada, que dividia el nombre de càrrecs en funció de si els grups disposaven de més de 30 diputats, entre 5 i 13 i d’1 a 4. La nova distribució, a més, provocarà que la despesa de la cambra catalana augmenti en 38.354 euros anuals.

L’acord estableix que els grups que tinguin a les seves files més de 30 escons, el cas de PSC i Junts per Catalunya, disposin d’un president, un portaveu, dos adjunts i sis persones més com a membres de direcció. Els que tinguin entre 16 i 30 diputats, com és el cas d’Esquerra Republicana, disposaran del mateix que l’anterior grup llevat del nombre de membres de direcció, que es redueix a la meitat. És a dir, 3. També es preveu que els que tinguin entre 6 i 15 diputats, és el cas de PP, Vox i Comuns, disposin d’un president, un portaveu i un adjunt. La CUP i Aliança Catalana, que estan al grup mixt, amb sis diputats, s’hauran de repartir els càrrecs de president, portaveu i portaveu adjunt, i si no arriben a un acord serà la Mesa qui decideixi com se’ls reparteixen.

Aquesta modificació, i els resultats electorals del passat 12 de maig, provoquen que PSC i Junts per Catalunya guanyin dos càrrecs en l’organigrama respecte a l’anterior legislatura, en passar de vuit a deu, Esquerra Republicana en perd un i baixaria de vuit a set, el PP augmentaria en dos en passar d’un a tres, i Vox i Comuns en seguirien tenint 3. La CUP, per la seva banda, perd els tres que tenia 0 se’n queda sense cap, el mateix que Aliança Catalana. Actualment, els presidents del grup cobren un sou mensual de 2.936,30 euros, els portaveus reben 2.803,12 euros, el portaveu adjunt té una retribució mensual de 1.847,58 i els membres de direcció reben un sou de 13.69,80 euros.

El nou president del Parlament, Josep Rull, saludant el líder del PSC, Salvador Illa / Sergio Ramos Ladevesa / Parlament

Es mantenen els mòduls i els grups en poden demanar un de suplementari per assistència assistencial

La reunió també ha servit per fixar la distribució dels 121,75 mòduls que el Parlament posa a disposició dels grups per a contractar assessors. La repartició és proporcional al nombre de diputats que té cada grup i, a més, es contempla que els grups tinguin l’opció de demanar un mòdul suplementari en cas que un diputat requereixi assistència assistencial. De fet, fonts parlamentàries han explicat que Junts sol·licitarà aquest mòdul per al diputat gironí Isaac Padrós.

Els mòduls actuals a disposició del grup van sorgir d’un acord de la Mesa Ampliada el juliol passat, durant la passada legislatura. Allà es va decidir ampliar-los de 94,5 als 121,75 actuals i l’acord va suposar un increment de 850.000 euros anuals en la partida destinada a la contractació d’assistents, que és d’un total de 3,7 milions d’euros. Amb el repartiment aprovat avui, el PSC disposarà de 37,75 mòduls per a assessors, Junts (31,5), Esquerra Republicana (18), PP (13,5), Vox (10), comuns (5,5), CUP (3,5) i Aliança Catalana (1,75). Cada un d’aquests mòduls té una assignació pressupostària de 31.379 euros.

Més notícies
Notícia: El guanyador de ‘Supervivientes’ confessa què ha comprat amb el premi
Comparteix
Pedro García Aguado sorprèn en revelar què farà amb els diners que li ha donat el concurs
Notícia: El Govern obrirà un debat sobre seguretat després dels crims de Girona
Comparteix
El conseller d'Interior Joan Ignasi Elena assistirà aquest dijous a la Junta de Seguretat extraordinària que es farà a Girona, on dues persones van morir a trets la nit de Sant Joan I La Generalitat demana fugir de discursos alarmistes, populistes, i sobretot, racistes
Notícia: L’escorta de Puigdemont i Buch, amnistiats
Comparteix
El TSJC aplica la llei de l'oblit penal
Notícia: Mas Guix estudia assistir al Consell de Política Fiscal per defensar el finançament singular
Comparteix
El PSOE i el PP s'esbatussen pel canvi de finançament per a Catalunya

Comparteix

Icona de pantalla completa
Missing 'path' query parameter